Lehull a lepel az új Suzuki WagonR-ről

2008.09.26. 12:11

A dobozszerű kisautó ugyan kikerült a látókörünkből, de ettől még nem mondott le róla a Suzuki, hiszen a mai napig az egyik legnépszerűbb kisautó Japánban, az adókedvezményes Kei kategóriában.

A szögletes apróságból ráadásul nem is egy, de rögtön kétféle változatot mutattak be: az alapmodell mellett egy Stingray fantázianevű sportváltozat is készül a WagonR-ből. A két kivitel azonos alapokra épül, de míg az alapkivitel a Splash és a Swift stílusát követő hatalmas fényszóróival, és mosolygós szájat formázó hűtőrácsával inkább kedves karakter, addig a Stingray keskeny, magasan húzódó lámpákat, és hatalmas, a raliautókéra elmékeztető légbeömlőt visel, így határozottan agresszív jelenség.

Bár a sarkos alapformát megtartotta a Suzuki, az új WagonR sorozat néhány ügyes trükknek köszönhetően mégis sportosabb jelenség, mint az elődei. A tetőt ugyanis előre döntötték egy picit, ahogy az övvonalat is, az ablakokat pedig egész alacsonyra vették. A döntött tető ráadásul nem csak az autó megjelenésének tesz jót, de még praktikus is, hiszen így tovább nőhetett a hátsó utasok fejtere.

Az adatok szerint a WagonR tökéletesen kihasználja a Kei kategória adta lehetőségeket. A motorja 660 köbcentis, és készül belőle 64 lóerős turbófeltöltős kivitel is, a megrendelők pedig két- és négykerék-hajtású kivitelek közül választhatnak. Japánban igen népszerűek az automata váltós kiskocsik, így az új dobozjárgány négysebességes hagyományos automatával és fokozatmentes sebességváltóval is kapható, de a Suzuki szokatlan módon ötsebességes kézi váltót is kínál hozzá, nyilván a sportosabb vezetési stílust kedvelő vásárlók kedvéért.

Több mint valószínű, hogy a WagonR japán belpiaci modell marad: egyrészt túl kicsi a legtöbb exportpiac vásárlóinak igényeihez mérten, másrészt csak jobbkormányos kivitelben gyártják.