A Honda kiirtja a rétegmodelleket?

2009.01.07. 10:34

Úgy tűnik, nemcsak az új NSX tervei kerülnek archívumba a Hondánál, de más kis szériás arculatépítő típus sem készül a cégnél a közeljövőben.

A legújabb hírek szerint három újabb típus fejlesztését függesztették fel a japánok, hogy több forrás maradjon a nyereséget termelő tömegmodellekre és a környezetkímélő modellekre. Az egyik áldozat az S2000-es utódja: a kőkemény kétüléses roadster ugyan masszív rajongótábort gyűjtött pályafutása eddigi tíz évében, de nyereséget nem hozott soha, és manapság egy ilyen, avatatlan kezekben köz- és önveszélyes élményautó piacra dobása aligha lenne politikailag korrekt lépés. Ugyanez a sorsa a kisebb CR-Z roadsternek is, amely a CRX szellemét idézhette volna meg - úgy tűnik, ez is csak a sportos Hondák rajongóinak képzeletében élhet tovább, a gyártásig aligha jut el.

Ínséges időkben a luxusautó-építés is szünetel a Hondánál: hiába ígérték meg, a hátsókerék-hajtású, nyolchengeres csúcsmodellből sem lesz semmi. Ezt a modellt eredetileg azért kezdték fejleszteni, hogy az Acura márka végre egy súlycsoportba kerüljön a Lexussal és az Infinitivel Észak-Amerikában, és esetleg másutt is bevezethessék, de túl drága és kockázatos egy ilyen típus kifejlesztése ahhoz képest, hogy mennyi hasznot hozhat, ha sikeres lesz - így aztán ezt a tervet is elteszik a meg nem valósult projekteknek fenntartott polcra.

Lehet, hogy rétegmodelljei nélkül a Honda unalmasabb palettát kínál néhány év múlva, mint jelenleg, de talán több esélye lesz túlélni a válságot, és később kiengesztelni a rajongókat. Addig pedig a tömegmodellek kapnak elsőbbséget, amilyen a Civic, az Accord, az Észak-Amerikában még mindig slágerterméknek számító Odyssey buszlimuzin vagy az új Honda Insight.