Japánból jön a Peugeot új villanyautója?

2009.01.09. 10:28

Úgy néz ki, a Mitsubishi egy újabb modelljét szeretné átvenni a francia vállalat: az elektromos i-MIEV akár már 2010-ben bemutatkozhat Európában Peugeot vagy Citroën márkajelzéssel.

A PSA konszern maga is épített már elektromos járműveket, de azokhoz a hajtásláncot külső cégektől rendelték, és eddig nemigen sikerült 100 km fölé növelni a hatótávolságot, ami legfeljebb flottafelhasználók számára elfogadható. A Mitsubishi azonban már 2010 közepétől gyártani kezdi az i-MIEV elektromos kisautó szériaváltozatát, amely egész használhatónak ígérkezik. A típusba Li-ion akkumulátorokat építenek, amelyek kevés helyet foglalnak, így nem csorbítják az autó használati értékét. Az egy feltöltéssel megtehető 160 km-es távolság is elfogadható értéknek tűnik, és az elektromos Mitsubishi kiürült cellái speciális gyorstöltővel akár 35 perc alatt ismét 80%-ra tölthetők.

Mindezt persze a Peugeot is elérhetné, de ehhez többévnyi fejlesztésre és sok millió eurós befektetésre volna szüksége. A kulcskérdés az idő: a francia kormány 5000 eurós támogatást ígért minden tisztán elektromos üzemű autó után, és ezt a lehetőséget a PSA sem szeretné elszalasztani. Ráadásul a legnagyobb vetélytárs, a Renault jóval előrébb tart a villanyautó-fejlesztésben, mint a Peugeot-Citroën, így ez utóbbinak mindenképp megérné átvenni az i-MIEV-et a Mitsubishitől.

A legújabb hírek szerint a PSA és a Mitsubishi évi 10 000 autó leszállításáról tárgyal, azaz nagyjából ugyanannyi villanyautót venne át a francia vállalat, amennyit a japánok saját maguknak szeretnének gyártani. Ez a Mitsubishi számára is jó üzletnek ígérkezik, hiszen a példányszám megduplázódásával jelentősen csökkenthető a gyártás költsége, miközben a Peugeot révén az autók felének eladásával egyáltalán nem kell foglalkozniuk a japánoknak. Cserébe a PSA már 2010 végétől korszerű elektromos kiskocsikat forgalmazhat, anélkül hogy egy fillért is költött volna típusfejlesztésre.