Középmotoros sportkocsin dolgozik a Jaguar?

2009.01.16. 10:15

A Detroitban felröppent pletyka szerint az új típus egy éven belül bemutatkozhat, tovább fényesítve a cég kissé megkopott hírnevét.

A Ford birodalom részeként a Jaguar viszonylag szűk mozgásteret kapott, ami a fejlesztéseket illeti. A cégvezetésnek vigyáznia kellett, hogy se a Volvo, se az Aston Martin számára ne teremtsen belső konkurenciát, és ez meg is látszott a modellpalettán. Így hiába készített a konkurencia egyre többféle modellt és egyre erőteljesebb motorokat, a Jaguar nem követte, nem követhette a trendeket. Az önállósodás így nemcsak problémákat hozott, de megoldásokat is. Eltűntek a korlátok a fejlesztők elől, elkezdhették újra azzá tenni a Jaguart, ami legszebb éveiben volt: valódi luxusautó-márkává. Ehhez azonban látványosabb típusokra van szükség, amelyekre nemcsak a potenciális vásárlók figyelnek fel, de azok a tömegek is, akik csak a vágyaikban autóznak drága és villámgyors luxusmodellekkel.

Épp ezért érheti meg a Jaguarnak a pletykákban szereplő könnyű, középmotoros szupersportkocsi, amely az Audi R8-as, a Mercedes SL65-ös és a drágább Porsche 911-esek közvetlen ellenfele lehet: egy ilyen autó akkor is hasznot hajt a márkának, ha eladásai még a fejlesztés költségét sem fedezik. A hírek szerint az autó ugyanazt az 510 lóerős, kompresszoros V8-ast kapja meg, mint az XK-R és az XF-R, de alacsony és könnyű karosszériája, illetve ideálishoz közelítő súlyelosztása miatt sokkal hatékonyabban használhat ki minden lóerőt.

A Jaguar utoljára 1992-ben mutatott be középmotoros típust, az XJ220-ast, ám az a modell csúnyán megbukott. A korabeli versenytechnikára épülő modell a közönség várakozása ellenére nem V12-es motort kapott, hanem egy ikerturbós V6-ost, és jóval nehezebb is lett, mint várható volt, így hiába volt 557 lóerős, komoly csalódást okozott azoknak, akik érdeklődtek iránta. Ezenkívül drágább is lett, mint korábban ígérték, így az 1994-ig elkészített 281 darabot alig tudták eladni: volt olyan példány, amely még 1997-ben is vevőre várt, és végül az eredeti, 400 ezer fontos ár kevesebb mint feléért kelt el.

Az új Jaguar sportkocsi sokkal jobb esélyekkel indul, hiszen nem egy gyűjtőknek szánt, kézzel gyártott, méregdrága modellről van szó, hanem valódi szériagyártmányról, amelyből évente több ezer készülhet.