Elkészült az új Golf GTI

2008.09.25. 14:38

A megújult Volkswagen kompakt sportváltozatáról már most, a párizsi bemutató előtt egy héttel elárulták a lényegesebb részleteket.

A fotók és az adatok alapján egyértelmű, hogy a tervezők maradtak a bevált receptnél. A hatodik Golf generáció GTI változatába ugyanaz a kétliteres TFSI motor került, mint közvetlen elődjébe, és még csak nem is lett jelentősen erősebb: a teljesítmény 200-ról 210 lóerőre nőtt, a maximális nyomaték pedig 280 Nm maradt. Ettől aztán a menetteljesítmény-adatok is csak minimális mértékben javultak: az új GTI 7,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, és legfeljebb 239 km/h-val haladhat. Cserébe valamivel takarékosabb az új modell: 7,9 helyett 7,5 liter benzinnel is megelégszik 100 kilométeren, vegyes ciklusban.

Ha a motor és a dinamika nem is változott jelentősen, újdonságok azért akadnak. A DDC fantázianevű aktív lengéscsillapítók tovább javíthatják a GTI menettulajdonságait, az XDS elnevezésű elektronikus vezérlésű önzáró differenciálmű pedig az elsőkerék-hajtás fizikai korlátait feszegető teljesítmény útra juttatásában jelenthet hatékony segítséget.

Úgy tűnik, a Volkswagen igyekszik hű maradni az előző GTI generáció filozófiájához. Nem a kategória legerősebb autóját próbálták elkészíteni - erre is lett volna lehetőségük, hiszen a kétliteres TFSI motorban bőven maradtak még tartalékok - inkább arra koncentráltak, hogy a típus minden részlete összhangban legyen egymással, és a felhasználók igényeivel, azaz a hétköznapokban jól használható, de ugyanakkor sportosan vezetve maradandó élményt nyújtó, gyors utcai autó legyen.