Idő előtt búcsúzhat a Renault Laguna

2009.02.12. 13:54

A legfrissebb pletykák szerint a Renault vezetése azt fontolgatja, hogy az évtized végén leállítja nagyobb modelljeinek gyártását: rövid időn belül három modell is eltűnhet a választékból.

Abban semmi meglepő nincsen, hogy a Vel Satist, amely a Renault számára csúnya bukást hozott, utód nélkül nyugdíjazzák, de úgy néz ki, az Espace egyterű, és a nemrégiben bemutatott Laguna is kikerülhet a kínálatból 2010 végén, a Sandouville-ben működő üzemet pedig, ahol a három típus készül, haszongépjárművek gyártására állíthatják át. A döntés a Renault jelenlegi helyzetében logikusnak tűnik, hiszen a 2007-ben bemutatott Lagunából , és a két másik nagy modellből sokkal kevesebb fogy, mint várták. Így nemigen éri meg tovább vesződni a fejlesztésükkel és gyártásukkal, miközben a szintén Renault irányítás alatt álló Nissan és Samsung üzemeiben is készülnek hasonló méretű és felépítésű modellek, amelyekre bármikor rávasalhatják a Renault emblémát. Egyes Európán kívüli piacokon már most is kapható a Samsung SM5/Nissan Teana modell Renault Safrane néven , amelyből szükség esetén importálhatnak is néhány ezer példányt évente, ha csupán a presztízs megtartása a cél. Ráadásul nemrég érkezett meg Európába az Infiniti, a Nissan globális luxusmárkája, amelynek szintén esztelenség lenne belső konkurenciát teremteni.

A Renault épp ma jelentette be, hogy 2008-ban az üzemi nyeresége már csupán 212 millió euró volt, szemben a tavalyi 1,35 milliárdos eredménnyel, és ez - a Nissan várható veszteségével együtt - komoly megszorításokra kényszeríti a céget. A következő években a kínálat ésszerűsítésére számíthatunk - manapság valószínűleg a Renault-Nissannak van a legszerteágazóbb modellkínálata a kisautók piacán, sok, egymással is versenyző típussal - és a fejlesztési költségeken is ott spórol a cég, ahol lehet. "Arra számítunk, hogy valamikor 2009 folyamán érjük el a mélypontot az eladásokban, de nem tudjuk, hogy ez a mélypont meddig tart majd, és milyen hamar kerülhetünk vissza a korábbi szintre" - mondta a cégcsoport vezérigazgatója, Carlos Ghosn.

Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!