Elkészült a Hyundai új luxusautója

2009.02.17. 15:41

Az Equus a legnagyobbakkal, a Lexus LS-sel és a Mercedes S osztállyal próbál versenybe szállni, egyelőre elsősorban Dél-Koreában.

A Hyundai tervezői láthatóan igyekeztek önálló stílusú formatervet készíteni, amely messziről megkülönböztethető a riválisokétól. Többé-kevésbé sikerült is: a kis szögben ereszkedő hátsó ablak, a lágyan ívelt tetővonal, a régi autók különálló sárvédőinek vonalvezetését imitáló oldalvonal és a rövid csomagtartó révén az autó egyszerre idézi fel az 1950-es évek brit luxusautóinak hangulatát, és az olcsó ötajtós nagykocsikat, amilyen például a Hyundai Grandeur. Egyelőre nehéz megjósolni, hogy a vásárlók hogy fogadják majd a megszokott luxusautó-sémáktól eltérő formatervet. Koreában mindenesetre segíthet a jól bejáratott típusnév, hisz az előző Equus, amelyet még a Mitsubishi segítségével terveztek, a távol-keleti országban politikusok és más hírességek szállítóeszközeként legalább olyan ismert lett, mint bármelyik német luxusmárka csúcsmodellje. Ugyanakkor úgy hallani, a típus később Észak-Amerikában is bemutatkozhat Genesis Prestige néven, és ott már komoly erőfeszítéseket igényelhet a típus elfogadtatása.

Egyelőre ugyanazokkal a motorokkal kezdik el gyártani az Equust, amelyeket a Genesis szedánból már ismerhet a közönség: egy 3,8 literes V6-ossal és egy 4,6 literes V8-assal. Később azonban egy erősebb változat is megérkezhet a nemrég bemutatott kompresszoros nyolchengeressel, amelyet a Hyundai egyelőre csak önmagában állított ki, autóba építve még nem találkozhattunk vele. A 460 lóerős V8-as már egy nyújtott tengelytávú sofőrlimó változat hajtásához is bőségesen elegendő teljesítményt nyújt, és elég erős, hogy az Equust a 12 hengeres Mercedesek és BMW-k ligájába emelje, már ami a menetteljesítményeket illeti.

Az európai forgalmazásra vonatkozó terveket egyelőre nem ismerjük, bár valószínű, hogy az új luxusmodell a Genfi Autószalonon is felbukkan majd. Valószínűleg a kiállítás közönségének reakciójától is nagyban függ majd, hogy a Hyundai vezetői rábólintanak-e az európai bevezetésre, vagy sem.