Kelet-Európa a Mazda új célpontja

2001.03.29. 23:32

A japánok új piacot látnak a volt KGST-blokkban. A cég európai igazgatója, Jan Brentebraten szerint a Mazda jó úton halad az orosz piac meghódítása felé külön az ottani viszonyokhoz átalakított autóival, és jelentős eladásnövekedés tapasztalható Csehországban, Magyarországon, Szlovéniában, Horvátországban, és Szerbiában is. A cég következő célja, hogy Romániában, Macedóniában, és Bosznia-Hercegovinában is hasonló eredményességgel működjön, lassan a cég egyik fontos piacát hozva létre a térségben. Brentebraten egyedül a lengyel eredményeket kifogásolta, mondván, hogy a nem Európából származó árukra kivetett vámok miatt gyakorlatilag alig vannak jelen az országban. Az európai gyártás megkezdésével további eladásnövekedést várnak a régióban, részint a csökkenő költségek, részint a védővámok megszünése miatt.