IFA modellváltás

2001.04.03. 18:01
 
   
   

Mint az kémfotónkon is remekül látszik, az IFA 2002-es modellje az enyhe ráncfelvarrás gyógyuló varratai mellett technikai újdonságok valóságos garmadájával kelt figyelmet. A legfeltűnőbb újítás a hagyományos értelemben vett rakodótér hiánya, melynek magyarázatául a szigorodó környezetvédelmi előírásokhoz igazított rendkívül tiszta üzemű, de elődjénél valamivel gyengébb motor szolgál. A hátulvezérelt, egyhengeres, biodízellel hajtott, másfél lóerős teljesítménye dacára bivalyerős aggregát különlegesen alacsony nitorgénoxid emissziós értékeivel tűnik ki, e káros gázból jóformán egy pöffenet sem hagyja el a jármű kipufogórendszerét. A nyomatékot fokozat nélküli hangvezérelt adaptív automatika juttatja a négy meghajtott végtaghoz, a sportfokozat karikás ostorát a sofőr a baloldali bajuszkapcsoló segítségével működtetheti. Az elővárosi áruterítésre tervezett ultrarövid tengelytávú változat nyomtávját jelentősen megrövidítették a szűkebb fordulókör érdekében, ez azonban a valamelyest szelídülő menetteljesítmények tükrében alig ront a jármű stabilitásán. A tervezők az utasok kényelmére is gondot fordítottak: a tágas utastérbe alig jut be motorzaj, és a szélzaj is csak monszunidőszakban, a végsebesség közelében, illetve tankolás után erősödik fel. A tervezett vételárról egyelőre nem árult el részleteket a forgalmazó.