Dupla gyertyás Honda motor

2001.05.21. 08:59
 
   
   

A japán gyártó bemutatta legújabb, 1,3 literes személyautó-motorját, amely több érdekes műszaki megoldást vonultat fel. A legfontosabb, amelyre az egység típusjelzésében szereplő DSI rövidítés is utal, a kettős szekvenciális gyújtás. Ez annyit jelent, hogy az égéstér két szélén két gyújtógyertya helyezkedik el, amelyek eltérő időpontban lépnek működésbe. Az időzítés a fordulatszámtól, és a terheléstől függően változik, hogy az égési folyamat a legoptimálisabb lefolyású legyen. Ezzel párhuzamosan az égéstér formáját is megváltoztatták, a kisebb szelepszár-szög miatt laposabb lett, mint a korábbi Honda benzinmotorokban. A változtatások eredményeképp az 1,3 literes négyhengeres 85 lóerőt teljesít 5.700-as fordulaton, a legnagyobb nyomatéka pedig 119 Nm 2.800-as fordulatszámnál. Az új i-DSI erőforrást a júniusban bemutatkozó Logo-utód kapja meg elsőként, amelyben a Honda új Multimatic S nevű fokozatmentes automataváltójával kombinálva 4,3 literes átlagfogyasztást produkál, és állítólag a 2010-es japán környezetvédelmi előírásoknak is megfelel, ami a világ egyik legtisztább benzinüzemű motorjává teszi.