A Firestone visszavág

2001.05.25. 11:18
 
   
   

"A Törvényhozás elé tártuk a birtokunkban lévő adatokat, amelyek szerint a Ford Explorer típusával kétszer nagyobb gyakorisággal történik gumiabroncs-hibával összefüggő baleset, mint kategóriatársaival." Így kezdődik a Bridgestone/Firestone közleménye, amely immár a Forddal való nyílt háborúskodás jegyében született. A nyilatkozat szerint a Firestone abroncsait felváltó, más gyártóktól származó gumiabroncsokkal is hasonló baleseteket produkálnak az Explorerek, mint korábban, a gyárilag felszerelt Wilderness AT abroncsokkal. A Firestone az utóbbi hónapok amerikai, és venezuelai baleseteire hivatkozik, és továbbra is kétségbe vonja a Ford Explorerek biztonságos mivoltát. A tavaly nyár óta tartó nyilatkozatháború, amely a múlt héten kapott új erőre, miután a Firestone bejelentette, hogy megszakítja kapcsolatát a Forddal, kezd véresen komolyra fordulni. A Ford ugyanis korábban bejelentette, hogy az összes, autóira gyárilag felszerelt Firestone terepjáró-abroncsot lecseréli más gyártók termékeire, mondván, hogy az elhíresült Wilderness AT márkanév esetleg rossz fényt vetne a Ford típusokra. Ez nem kevesebb, mint 13 millió gumit jelent, de az 3 milliárd dollár összköltségű áldozat megéri a Fordnak, hiszen a másik oldal épp az amerikai terepjáró-piacon jelenleg is listavezető Explorer típusuk hírnevét igyekszenek kikezdeni. A Ford lépése hatásosnak bizonyult, részben a botrány hatására a Nissan, és a GM is elkezdte felváltani a típusaira szerelt Firestone márkajelzésű abroncsokat - igaz, helyettük a azonos érdekkörbe tartozó Bridgesone gumikat szerelik fel.