Hanyatló amerikai luxusmárkák

2001.06.08. 11:48
 
   
   

Caddilac Eldorado, és Lincoln Continental: ez a két típus valaha egyet jelentett Amerikával, most pedig mindkettőre a megszüntetés vár. Kiszivárgott hírek szerint 2002-ben mindkét modellt törlik a programból, mivel az eladások soha nem látott mélységekbe zuhantak: az Eldorado 1983-as, 71.000-es eladási csúcsával szemben idén mindössze 3.000 darab kelt el belőle, azaz kétséges, hogy éves szinten sikerül-e 10.000-nél többet eladni. A Lincoln Continental, amely 1940 óta létezik, 1990-ben élte fénykorát, akkor 63.000-et értékesítettek belőle, tavaly viszont már csak 26.000-et, és a tendencia idén tovább romlik. A probléma okát már a Dallas idején látni lehetett: amerikai kocsival csak az öreg Jock járkált, a fiatalabb generáció európai luxuskocsikat hajtott, és a helyzet tovább romlott a japánok megjelenésével: a hasonló kaliberű járgányok jellemzően középkorú vevőköre nem a Cadillac vagy a Lincoln ringatózására, sokkal inkább sportos BMW-kre, vagy ultramodern Lexusokra vágynak, az amerikai márkákat pedig egyre inkább csak az idősek vásárolják.