Hivatalos képek a BMW 7-esről

2001.06.25. 19:47
 
   
   

Frankfurtban élőben is látható lesz a BMW új csúcslimuzinja. A képen látható autó formaterve szakít az eddigi 7-esek konzervatív-sportos fellépésétől, a gömbölyded orr és az íves tetővonal leginkább a Z9-es koncepció stílusát idézi. Szintén a Z9-esben találkozhatott először a közönség az autó új kezelőrendszerével, amellyel a gombok, és kapcsolók arzenálját váltották ki a BMW mérnökei: az eszköz az első könyöktámaszon elhelyezett tárcsa. Ezt forgatva, lenyomva, és oldalirányba húzva vezérelhetők az autó különféle rendszerei, mint az audiorendszer, a klímaberendezés, vagy a navigációs és kommunikációs alrendszer. A "tárcsázás" eredményét a középen elhelyezkedő, jól árnyékolt kijelzőn követhetjük, de ugyanitt láthatjuk a fedélzeti számítógép adatait, és ezen keresztül használhatjuk az autóba épített WAP böngészőt is.

 
   
   

Aki "csak" vezetni akarja a hetest, az is furcsán érezheti magát a sofőrülésben: kormánykerék ugyan van, de a hagyományos értelemben vett váltókart, és az indítókulcs helyét hiába keresnénk: az előbbi helyét egy bajuszkapcsoló-féleség veszi át a kormányoszlopon, míg ez utóbbit egy elektronikus kódkártya, és egy indító- illetve leállítógomb helyettesíti. persze a sajátos kezelőszervek, és az újszerű karosszéria mögött többé-kevésbé még a hagyományos technika lapul: eleinte két V8-assal készül majd a 7-es, a 735-ösbe 272 lóerős 3,6 literes, míg a 745-ösben 4,4 literes 333 lovas egység kerül. Az erőátvitelt hatsebességes, szekvenciálisan, kézzel is kapcsolható automataváltóval oldották meg, amit vagy a kormányoszlopon levő karral automataként, vagy a kormányon levő kapcsolókkal manuális üzemmódban használhatunk.