Egészségtelen reklámfogás

2001.06.29. 15:08
 
   
   

A reklámok bizony ritkán készülnek tudományos igénnyel, emlékezzünk csak az egyik autógyártó hátsókerék-hajtást propagáló hirdetésére. Legutóbb a Renault egy brit rádióban elhangzott reklámszövege okozott felzúdulást tudományos körökben. A reklámszakemberek ezúttal azt a teóriát állították fel, hogy a vezetés közbeni fáradtság egyetlen ellenszere, ha felhangosítjuk a rádiót, és magunkra nyitjuk az ablakot. Az azonnali, és heves cáfolatot a Brit Balesetmegelőzési Társaság szolgáltatta, amelynek szóvivője elmondta: "A fáradtság egyetlen hatásos ellenszere, ha a sofőr azonnal megáll, és pihen. A Renault odafigyelhetne, mielőtt veszélyes tanácsokat ad." A Renault viszont ragaszkodik a hirdetéshez: "A legújabb kutatási eredményeket használtuk, amelyek szerint a reklámban elhangzott módszer az egyetlen eredményes módja a fáradság elleni harcnak." Ennek ellenére a Totalcar ajánlata fáradt vezetőknek: inkább fél óra pihenés az út szélén, mint az örökkévalóság a temetőben...