Újabb extrém MG

2001.07.03. 12:29

 
   
   

Az MGF XPower 500 után itt az Extreme sorozat következő tagja, az MG ZT XPower 500. A Rover 75 karosszériájára épülő sportlimuzin a hátsókerék-hajtású MG nagykocsik új generációjának első képviselője. Az autón első ránézésre látszik, hogy nem közönséges MG, a hatalmas hátsó légterelők, a csaknem földig érő köténylemezek, és az MG sportmodelljeinek jellegzetes zöld-fekete festése igazán impozáns látvánnyá teszi a ZT XPower 500-at. A motorházban 4,6 literes, V8-as, négy vezérműtengelyes, 32 szelepes feltöltött motor dolgozik, amely 7000-es percenkénti fordulatszámon 500 lóerőt teljesít, legnagyobb nyomatéka pedig 542 Nm, amelyet 4000-es fordulaton ad le. Ez azt eredményezi, hogy az 1600 kg-os autó 4,5 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet, de 160 km/h-ig is csak 8,4 másodpercre van szüksége.

 
   
   

Természetesen ekkora teljesítmény kordában tartásához megfelelő váltó, futómű, és fékek is kellenek. A nyomaték átviteléről hatsebességes manuális váltó, és Hydratrak önzáró differenciálmű gondoskodik, a megfelelő úttartást a Bilstein versenylengéscsillapítók, a feszesre hangolt rugózás, és a 18 hüvelykes alufelnikre szerelt, elöl 245/40-es, hátul 275/35-ös méretű abroncsok biztosítják. A fékrendszert az AP szállította, a 330 mm-es első féktárcsákat négydugattyús féknyergek fogják közre. Ahogy az MGF Extreme, a ZT XPower 500 sem kerül sorozatgyártásba, ugyanakkor számos megoldása köszön majd vissza a jövőre megjelenő hátsókerék-hajtású ZT változatokban, amelyek közül a gyengébbiket 260, a csúcsmodellnek számító Ultimate-t pedig 375 lóerős motorral szerelik fel.