Fiat: támadási tervek

2001.07.06. 12:01
 
   
   

Láthatóan az olasz autógyártó szakemberei is rájöttek, hogy a jelenlegi típuspaletta kevés lesz az üdvözüléshez. Roberto Testore, a cég igazgatója nagy vonalakban vázolta, hogy min dolgoznak a cég mérnökei annak érdekében, hogy a cég újra az elsők közt lehessen. A következő néhány évben nem kevesebb, mint 19 új modellt készül bemutatni a Fiat, megújítva teljes modellpalettáját. Az egyik legfontosabb fegyver a 2003-ban bemutatkozó kis egyterű lesz, amelyet a Punto padlólemezére építenek, és amelyből évi 150.000 darab legyártását tervezik. Ezt nem sokkal később követi a Stilora alapuló, egy számmal nagyobb változat, amely a Renault Scenic által fémjelzett, egyre zsúfoltabb kategóriában próbál helyet szorítani az olaszoknak. Testore ígérete szerint mindkét modell szakít a Multipla képviselte "sajátos szépséggel". Szintén a múlté az elvetemült külsejű Ecobasic kisautó-tervezet: a lengyel gyártósorokról 2004-ben gördül le a Seicento utóda, amelyről egyelőre csak annyit tudni, hogy ez sem lesz ronda, és évente legalább 300.000-et szeretnének eladni belőle minden évben. Emellett olyasmire is elszánták magukat a torinoi döntnökök, amire nagyon régen nem volt példa a cég történetében: Fiat és Alfa Romeo márkanéven a Land Rover Freelanderhez hasonló szabadidő-terepjárót szeretnének kerékre állítani. Ez utóbbiban valószínűleg a General Motors is besegít majd, mivel az olaszok kevés tapasztalattal rendelkeznek a terepjáró-építésben. Várható emellett egy, a Ford Pumához hasonló kis kupé, és a Barchetta utóda, valamint az új Alfa Spider, és GTV, amelyek a jelenlegi párossal ellentétben teljesen önálló típusok lesznek. Erre már csak azért is szükség van, mert a Spider következő generációját vászon helyett összehajtható keménytető óvja majd esős időben a beázástól.