Végleg lehull a lepel az MG-kről

2001.07.13. 14:48
 
   
   

Kedvcsináló képek, és apránként csepegtetett információk után az MG-Rover végre teljes egészében nyilvánosságra hozta sportos modellsorozatának adatait. MG márkanéven jelenleg négy sortosított Rover modellt kínálnak, a Rover 25 alapú ZR-t, a 45-ösből kialakított ZS-t, a 75 alapján elkészített ZT-t, illetve ennek kombi változatát ZT-T néven. A ZR négyféle, már jól ismert motorváltozattal kerül fogalomba, a belépőmodell, amely 105 néven fut, 1,4 literes 103 lovas egységet kapja, a 120-asban 1,8 literes 120 lóerős egység dolgozik (ezt a változatot kínálják stepspeed néven szekvenciális félautomata váltóval is), a ZR Turbo Diesel 101 lovas kétliteres dízelmotorral fut, a csúcsmodellt pedig a 160-as jelenti, amely az MGF Trophy 160 lóerős VVC változó szelepvezérlésű 1,8 literes egységét kapta. Ez utóbbi figyelemreméltó menetteljesítményekre képes: mindössze 7,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra. A középső ZS típust 120, 120 stepspeed, és 180 változatokban létezik. A név itt is a teljesítményt jelöli, a két kisebb változatban az 1,8 literes motor teljesít szolgálatot, a csúcsmodell pedig a 2,5 literes V6-os 180 lovas változata hajtja.

 
   
   

A ZT-ből még kevesebb változat létezik: a 160-as és 190-es ugyanazt a 2,5 literes V6-os motort kapja mint a ZS 180, csak más hangolással. A gyártó ígéretei szerint azonban ez csak a kezdet: hamarosan bemutatják a ZT hátsókerék-hajtású változatait, amelyekbe 260 illetve 375 lóerős V8-as motorok kerülnek.