Kép az új Renault Espace-ról

2001.07.18. 11:17
 
   
   

Bár a hivatalos leleplezés csak a jövő márciusi Genfi Autószalonon várható, egy szerencsés fotósokból álló csoportnak sikerült a Ford Galaxy legnagyobb kihívójának tartott új Renault Espace közelébe férkőznie.
Az Espace formái könnyedebbek lettek elődjénél, orra egyértelműen a nemrégiben bemutatott Clio-t idézi, tetővonalának hátsó része pedig Avantime szerűen görbül lefele. Másik jellemző vonás, ami a mostanában bemutatott egyterűek tervezésénél mindig szerepet kap, a hatalmas üvegfelületek és a minimális vastagságú tetőoszlopok a jó kilátás érdekében.
Az előző modellből megmaradt a középen elhelyezett digitális sebességmérő és a két oldalon külön állítható klíma. Több tárolórekeszt találunk az autóban, mint korábban, a hagyományos utasoldali kesztyűtartó mellett vannak tetőbe épített dobozok a telefonok és térképek raktározására, és egy két részre osztott doboz a középkonzolba építve. Ez utóbbi felső részébe egy kézitáska is befér, míg az alsó légkondicionált, szendvicsek és üdítők tárolásához.
A Lagunából vett kormánykeréken találjuk a hifi berendezés állító gombjait, a beépített CD váltó pedig a középső dobozban rejlik. A középkonzolban került elhelyezésre a kártyakulcs leolvasója, a hamutartó, és két pohártartó. A kéziféket ne keressük, az Espace az első autó a világon amibe elektronikus parkolóféket szereltek.
A padlólemez megegyezik a Laguna, az Avantime és a Vel Satis platformjával, merevsége folytán jobb úttartást, és nagyobb ütközési biztonságot nyújt a korábbiaknál. A karosszéria a korábbi műanyag panelek helyett ezúttal fémből készül, ezért a Renault teljesen átveszi a gyártást a Matra-tól. A fém karosszéria természetesen nagyobb önsúlyt eredményezett ezért a motorok választékát is bővíteni kellett.
A legkisebb erőforrás egy 2 literes turbó, ami 165 lóerőt teljesít és ötfokozatú kéziváltó kapcsolódik hozzá. Ezt követi egy V6-os, 3.5 literes 235 lóerős motor, ami már hatfokozatú váltóval jár. A dízelek kedvelői választhatják a 2.2-es dCi-t 145, vagy a 3 literes, V6 dCi-t 180 lóerővel, mindkettőt hatfokozatú manuális sebességváltóval. Az autó elektronikus kütyükkel is jól felszerelt, esőérzékelős ablaktörlők, automata vészvillogó, fedélzeti keréknyomás-mérők, és parkoló-radar, hogy csak egy párat említsünk.