Két új Lexus IS300 modell

2001.07.19. 15:52

 
   
   

Egy évvel az IS300 kompakt sportlimuzin bemutatása után, két új típussal gazdagodik a kínálat, az egyik az IS300 SportCross, a másik pedig a limuzin ötsebességes kéziváltóval szerelt variációja. Az új limuzin a manuális váltás mellett, keményebbre hangolt futóművével ösztönzi a 215 lóerős limuzin sofőrjét sportosabb vezetésre. A motor alacsony és magas fordulatszám tartományokban is erősen húz, köszönhetően az intelligens VVT-i technológiának.
Az aktív, sportos életmódot folytatók számára készítették az IS300 SportCross változatát, aminek motorházteteje, első sárhányója, és első ajtói a standard IS300-ból származnak, teteje, a karosszéria hátsó része, hátsó ajtói és üvegei pedig teljesen új tervek alapján készültek. Az autó hátulja a lámpák elrendezésében mutat hasonlóságot az eredetivel.
Manuális váltót nem kaphatunk a SportCross-hoz, de rendelkezésre állnak a kormányon elhelyezett E-Shift névre hallgató váltógombok. Az új karosszériához új kiegészítések is járnak, mint például a takaróponyva a csomagtartóban, egy hordozó doboz, rejtett tárolórekesz a csomagtér aljában, a kombihoz méltóan lehajtható hátsó ülések, vagy a hátsó ablaktörlő/mosó. A Lexus kedvessége folytán a nagyobb tér kihasználására még egy hangszórót adott a hifi-berendezéshez, így összesen már kilenc hangfalból szólhat a muzsika.
A biztonsági felszerelések sorában az ABS mellett, EBD (elektronikus fékerő-elosztó), vészfékezést segítő rendszer, új oldalsó függönylégzsákok találhatók. Az úton maradást pedig a Torsen nyomaték-érzékelős, önzáró differenciálművel együttműködő VSC, megcsúszást gátló rendszer garantálja. Az eltévedés lehetőségét az előzőnél kétszer gyorsabb DVD-alapú navigációs rendszer csökkenti minimumra, használhatjuk specifikus címkeresésre, de választhatunk az adatbázisban található majdnem 800.000 cím közül is.