Hivatalosan ma indult útjára a Mitsubishi első
WRC autója, a Lancer WRC. Az autót Genfben már bemutatták, de az
első tesztvezetésre múlt héten került sor,
Freddy Loix által az angliai Millbrook-ban található
versenypályán.
Az autó a Lancer Cedia limuzin alapjaira épül, természetesen
a WRC építés szabályainak teljes kihasználásával. Más a
felfüggesztés, a karosszéria néhány részlete és a súlyelosztás, a
motorról nem is beszélve.
"Nagyszerű érzés volt az autót elsőre vezetni - mondta Loix -
bizonyos pontokon a szabályok nagyobb szabadságot biztosítanak, és
úgy érzem ez, kombinálva a jelenlegi autónk tulajdonságaival egy
kiváló versenygép megszületését eredményezi. A mérnökök jó munkát
végeztek a motorral és az első felfüggesztéssel, a súlyelosztás
pedig pazar. Más érzés vezetni, ha nem is gyökeresen, de
egyértelműen más."
A Lancer előtt most a teljes hosszúságú és terhelésű tesztek
állnak, hiszen már idén a Sanremo Rally-n harcba áll az új WRC.
Mintegy 4000 aszfaltos kilométer megtételét tervezi a csapat
októberig, utána jönnek a versenyek, Sanremo és Korzika, majd
ezután következnek a murvás tesztek.
Bernard Lindauer, a Ralliart európai vezető mérnöke úgy
nyilatkozott, hogy első alkalommal jól vizsgázott az autó, de nem
szabad elfelejteni, hogy a megbízhatóság kulcskérdés egy
raliautónál, ezért még rengeteg munka áll előttük.
Tommi Makinen, aki jelenleg vezet a VB pontversenyben, az év
utolsó négy versenyén már az új WRC-vel áll a rajtvonalhoz.