Maserati Spyder GT

2001.08.01. 13:44

 
   
   

Már több alkalommal hírt adtunk a nagy múltú olasz márka legújabb típusáról, ám az első hivatalos információkat csak néhány napja adták közre. A Giugiaro által tervezett kétüléses roadster vonalai alapján 3200 GT nyitott változatának tűnhet, de ennél sokkal több újdonságot hozott. A korosodó 3,2 literes V8-as motor helyére a Ferrarival közösen kifejlesztett vadonatúj egység került, amely 4244 köbcentis lökettérfogatú, 390 lóerős, 10 %-kal takarékosabb, ugyanakkor jóval tisztább mint elődje volt. Újdonság a Cambiocorsa nevű, extraként rendelhető automatikus sebességváltó is, amely kézi üzemmódban szekvenciálisan kapcsolható a kormánykerék mögött elhelyezett kapcsolók segítségével. Az autó tervezői a ma uralkodó irányzathoz képest konzervatívnak tűnő vászontetős megoldást választották borongósabb időre: az ötféle színben megrendelhető ponyvát elektrohidraulikus egység mozgatja. A vetélytársakhoz hasonlóan a Spyder GT-t is teletömték elektronikával, így megtalálható benne a fedélzeti számítógép, a navigációs rendszer, a tolatóradar, a gyári mobiltelefon, és még számos egyéb kényelmi és biztonsági eszköz. Az autó menetteljesítményeit, és sok más részletet - méretek, tömeg - egyelőre titokban tartja a cég, ezekre a hivatalos frankfurti bemutató alkalmával derül fény. Az azonban biztosnak látszik, hogy a Spyder GT újdonságai hamarosan megjelennek a kupé változatban is, amelyet 4000 GT néven emlegetnek, és amelynek bemutatója 2002 tavaszán várható.