Mercedes SL 55 AMG

2001.08.08. 12:31
 
   
   

Még alig száradt meg a tinta az új SL roadstert bemutató híreken, máris megérkeztek az első információk a legerősebb változatról. Az autó felmérgesítését természetesen a Mercedes házi tuningcége, az AMG vállalta fel. A recept viszonylag egyszerűen hangzik: 5,5 literes kompresszoros V8-as a motorháztető alá, agresszív légterelők, és hatalmas, 18 hüvelykes keréktárcsák, és versenysportos hangolású futómű a megfelelő úttartásért, szekvenciálisan is kapcsolható ötsebességes automataváltó, kagylóülések, és új színek a műszerfalon, elsősorban a hangulat kedvéért. Ami a menetteljesítményeket illeti, nincs ok az aggodalomra: a motor 476 lóereje 4,7 másodperc alatt rántja fel álló helyzetből 100 km/h sebességre az autót, a végsebesség pedig - gyári változatról lévén szó - úgysem haladhatja meg a 250 km/h-t. Természetesen az autó az SL-ben bemutatott számtalan biztonsági, és kényelmi extrával is rendelkezik, így szériafelszerelés a Sensotronic elektronikus fékerő-szabályozás (SBC), az aktív felfüggesztés, a sokféle légzsák, a xenontöltésű lámpák, és még sorolhatnánk oldalakon keresztül. Az autó mindden szempontból az elérhető csúcsot nyújtja, aminek az árát is meg kell fizetnünk: az autó forintba átszámítva kb. 31 millió forintért kerül piacra, szemben az kisebb modellek 18, illetve 23,5 milliós árával (természetesen Magyarországon erre az árra még vám, adó, illeték, és magas haszon is kerül).