Elkészült a következő Volkswagen Polo

2001.08.14. 10:23
 
   
   

A frankfurti újdonságeső újabb cseppje vált láthatóvá: a VW megjelentette az első hivatalos információkat kiskategóriás autójának utódjáról. A Skoda Fabiával azonos padlólemezre épülő Polo természetesen megkapta az ilyenkor szokásos szteroid-injekciót: 154 mm-el hosszabb, és 53 mm-el nagyobb tengelytávú, mint elődje. Így persze nem csak kívülről, de belülről is nagyobb lett, az eddigieknél lényegesen több helyet ígérve az eddig elnyomott hátsó utasoknak. A hízókúra-érzésre az autó formája is rájátszik: a Mercedeseket idéző "négyszemű" orrkialakítás, és az eddiginél is meredekebb motorháztető elölről még "erősebbé" teszi az autó megjelenését, bár az emelkedő övvonal, és a hátsó rész kialakítása valamicskét tompít az ólomautó-fílingen.

 
   
   

A Polonak az eddigiekhez hasonlóan lesz három- és ötajtós változata is, és ezek a mai uralkodó divatirányzatnak megfelelően lényegesen különböznek majd egymástól: a gyáriak szerint a háromajtós jóval sportosabb, kifejezetten kupé jellegű lesz, míg az első képeken szereplő ötajtós inkább kisebb családok szolgálatában mutatja meg igazi erényeit. Az autóban egy új motor is bemutatkozik, az 1,2 literes 65 lóerős háromhengeres benzines, amely az igen szigorú EU-4 környezetvédelmi szabványt is teljesíti. Emellett eleinte még egy háromhengeres, 75 lovas turbódízel motor, és a már ismert 1,4 literes 16 szelepes négyhengeres benzines közül lehet majd választani. Egy kicsivel később öt további erőforrás is elérhető lesz, többek közt egy négyhengeres, közvetlen befecskendezéses 85 lóerős benzinmotor, és egy, az alapváltozathoz szánt háromhengeres, 55 lóerős változat, de várható az 1,9 literes PD-TDI, és egy nagyobb teljesítményű 1,6 literes benzines beépítése is.

 
   
   

Az autót négy felszereltségi fokozatban rendelheti meg a leendő vásárló, amelyek a Basis, Trendline, Comfortline, és Highline nevekre hallgatnak majd. Minden Polo modellben az alapfelszereltség része lesz a blokkolásgátló, az elektrohidraulikus szervokormány, a vezető- és utasoldali légzsák, négy fejtámla, a hővisszaverő üvegezés, és a fordulatszámmérő, a hiányzó eszközök - menetstabilizáló rendszer, fékasszisztens, klímaberendezés, integrált gyermekülés, stb. - pedig felárért rendelhetők. Ami az újdonság árát illeti, egyelőre csak találgatásokról tudnánk beszélni, bár a szűkülő piacon nem valószínű, hogy egy jelentősebb áremeléssel is versenyképes maradna a típus.