Nagyteljesítményű Mazdák Frankfurtra

2001.08.21. 14:20
 
   
   

MX-5, ami megy. Ez lehetne az MX-5 MPS-nek elnevezett sportkocsi-tanulmány összegzése egyetlen mondatban. A Mazda roadster tulajdonosainak legnagyobb szívfájdalma korábban is a viszonylag alacsony teljesítmény volt: a kanyarokban verhetetlen kétülésest autópályán bármelyik komolyabb nagykocsival ott lehet hagyni. Az MPS múlt időbe teszi a problémát: kétliteres szívómotorja 7.000-es percenkénti fordulaton 200 lóerőt ad le, ami előzni is, alázni is bőven elég.

 
   
   

Az eddiginél jobb fékhatás érdekében az autó nagyobb féktárcsákat kapott, amelyek az új, 17 hüvelykes felniken belül kaptak helyet. Az autó kívülről is változik a sorozatgyártású változathoz képest: új lámpatesteket, nagyobb légbeömlőket, és mélyebbre húzott lökhárítókat kap elöl, hátul pedig a középre helyezett lapos kipufogónyílás mutatja, hogy nem köznapi MX-5-ösről van szó. Az autó egyetlen szépséghibája, hogy egyelőre tanulmány csupán, a sorozatgyártásban legfeljebb reménykedni lehet. Az MPS egyébként nem kifejezetten ezt az autót jelöli, a betűszó feloldása "Mazda Performance Series", azaz nagyteljesítményű sorozatok. Frankfurtban a 323-as MPS változatát is bemutatják a Mazda standján, bár erről egyelőre nincsenek részletes információink.