Tüzes roadstert állít ki a Seat Frankfurtban

2001.08.22. 14:07
 
   
   

A Volkswagen spanyol leányvállalata egy apró kétüléses sportkocsi-tanulmánnyal lepi meg az őszi autós seregszemle látogatóit. A Tango különös jószág: alig hosszabb néhány milliméterrel, mint a legkisebb Seat modell, az Arosa, ugyanakkor első ránézésre leginkább az Alfa Romeo Spiderre emlékeztet - főleg a jellegzetes Seat hűtőmaszk jóvoltából. Az autó latinos vonalai már a Seatnak szánt új szerepkör jegyében készültek, a karosszéria élekkel szaggatott lágy vonalai egyszerre dinamikusak, és harmonikusak, kétséget sem hagyva felőle, hogy egy igen gyors autót látunk. Hogy ne érje csalódás a szemlélőt, a Seat mérnökei a Győrben készülő 1,8 literes turbómotor 180 lóerős változatát építették az autóba, amely az első kerekeket meghajtva 235 km/h végsebességhez, és 0-ról 100-ra hét másodperces gyorsuláshoz segíti a kis méregzsákot.

 
   
   

Az autó belső tere a mai tervezési irányhoz igazodik: alumínium betétek, és klasszikus, kerek mérőműszerek hangsúlyozzák a sportosságot. Érdekes, hogy az autó ülései nem állíthatóak, az autó alumíniumból készült biztonsági csőkeretéhez vannak rögzítve, helyettük a kormányt és a pedálsort lehet az ideális vezetési pozícióhoz igazítani. Az Tangon világítástechnikai újdonságokat is bemutatott a Seat: a hátsó lámpák világítását száloptika segítségével oldották meg, így egyetlen lámpatest láthatja el a tolatólámpa, a féklámpa, és a hátsó helyzetjelző szerepét.

 
   
   

Elöl egy régi ötletet elevenítettek fel: a fényszórók követik az első kerekek elfordulását, így segítve kanyarvételkor az út megfelelő beláthatóságát. A Seat nyilatkozataiban egyelőre nem erősítette meg, hogy az autó gyártásba kerül, de az egyértelműen kiderült, hogy hamarosan szeretnének belépni a sportkocsik piacára, lehet, hogy épp a Tangohoz hasonló aprócska méregzsákkal.