Kis egyterűt mutat be a Hyundai

2001.08.23. 12:25
 
   
   

Frankfurtra időzítette a koreai gyártó Matrix elnevezésű újdonságának bemutatóját, amellyel a Renault Scenic, az Opel Zafira, és a Citroen Picasso uralta mezőnyben próbálnak helyt állni. Az autó minden bizonnyal praktikus, vagy legalábbis annak kell lennie, ha fura formája, és öt ülése ellenére helyt akar állni az egyre erősebb versenyben. A Matrixnak nevén kívül nem sok köze van a nagysikerű sci-fi világához; azzal ellentétben konzervatív, a 80-as évek végét idéző formák, és nehezen szokható arányok jellemzik, az oldalablakok megtörő vonala pedig már-már a Fiat Multipla formatervezői bravúrjait idézi. Az autó műszaki szempontból meglehetősen szokványosnak tekinthető, 1,6 literes 106 lóerős, és 1,8 literes 121 lovas benzinmotorral, és 1,5 literes 81 lóerős turbódízel motorral kerül forgalomba. A belső tér a beszámolók szerint már sokkal biztatóbb képet mutat, az első és hátsó láb- és fejtér egyaránt bőséges, és a csomagtartó is kellően öblös, bár a vetélytársakkal szemben hátrány lehet, hogy a 40-60 % arányban osztott támlájú hátsó üléspad nem kiemelhető. Ahogy azt már megszokhattuk a távol-keleti autóknál, az alapfelszereltség bőséges: tartalmaz a központi zárat, elektromosan mozgatott ablakokat, blokkolásgátlót, és négy légzsákot. Ám a Matrix titkos ütőkártyája mégsem a felszereltség, vagy a helykínálat, hanem a kivételesen alacsony ár. Az alapváltozat több mint 10 %-kal olcsóbb lesz, mint a Picasso megfelelő verziója, így bizonyára tisztességes eladásokra számíthat a költségérzékeny családosok körében csakúgy, mint a kelet-európai piacokon.