Bemutatták az új Toyota Camryt

2001.08.27. 10:57
 
   
   

Megújul Amerika legkelendőbb személyautója, amely csendes, kényelmes, tágas, jól felszerelt, megbízható, megfizethető, és - mintegy mellékesen - japán. A Toyota Camryból tavaly csaknem 423.000-et adtak el, így az eladási versenyben 20.000-el előzte meg a Honda Accordot, és 40.000-el az első igazi patrióta Ford Taurust. Nem csodda, ha a Toyota mérnökei nemigen kockáztattak az új modell elkészítésekor: igyekeztek mindazon erényeket megtartani, amelyek az elődmodell sikerét megalapozták. Az autó formatervét ugyan felfrissítették, így az egy kicsivel elegánsabb, ugyanakkor dinamikusabb lett, de a hűtőmaszk jellegzetes "Camrys" vonásai megmaradtak.

 
   
   

Emellett a változtatások a karosszéria légellenállási tényezőjére is jótékonyan hatottak, amely így a korábbi 0,3-ról 0,284-re csökkent, javítva a fogyasztást, és az autó dinamikáját. A Lexus ES 300-assal közös padlólemezre épített típus hajtásáról kétféle motor gondoskodhat: a kisebb egy vadiúj, 157 lóerős, 2,4 literes, a korábbinál könnyebb, és még simább járású alumínium négyhengeres, a nagyobbik pedig az eddigi háromliteres V6-os alig átdolgozott, 192 lóerős változata. Az autó alapkiépítésben még kényelmesebb rugózású, és csendesebb lett, ugyanakkor újdonság az SE változat, amelynek futóművét az amerikai viszonyokhoz képest kifejezetten sportosra hangoltak, hogy a meglett családapák és családanyák mellett a fiatalabb, lendületes autózást kedvelő vevőket is megnyerjék.

 
   
   

A hagyományos négysebességes automata mellett ehhez a változathoz rendelhető ötsebességes kézi váltó is. Az új Camry európai bevezetéséről egyelőre nem sokat tudni, bár valószínű, hogy az elődmodellekhez hasonlóan ez az autó is túl "amerikai" lesz az öreg kontinens lakóinak, így meglehetősen keveset adnak el belőle az Atlanti Óceánon innen.