C-Crosser: szabadidő-autó tanulmány a Citroentől

2001.09.11. 14:50
 
   
   

A C3 mellett egy különleges terepjáró-buszlimuzin hibridet is kiállít a francia gyártó Frankfurtban. A C-Crosser nevű járgány alig emlékeztet bármire, amit manapság autóként ismerünk: gömbölyded orra, magasított tetejű vezetőfülkéje, és hatalmas kerekei mind-mind más autókategóriát idéznek. Ezt a hatást erősíti az autó variálhatósága: szükség esetén a tető, és a hátsó ajtó egyetlen gombnyomásra eltűnik a padlóban, az ülések pedig kiemelhetőek, így pillanatok alatt kisteherautó válik a C-Crosserből, az első üléssor támlájába épített üveg felhúzásával viszont a sofőrlimuzinokhoz hasonlóan használható a jármű.

Hasonlóan ellentmondásos az autó belseje is: hátul luxusautókat megszégyenítő helykínálatot nyújt a viszonylag kompakt, 4,28 méter hosszú négykerekű, míg elől teherautósan magasra helyezték a három ülést.

 
   
   

A két dolog persze összefügg: a hátul ülők királyi kényelme annak is köszönhető, hogy lábukat a magas első ülések alatt nyugtathatják. Az ülések elrendezése sem mindennapi, két sorban összesen hatan foglalhatnak helyet. A vezető az első üléssorban bárhol ülhet, a némiképp futurisztikus műszerfal ugyanis teljes egészében elektronikus, ennek köszönhetően viszonylag gyorsan áthelyezhető balra, jobbra, vagy akár középre is.

Az autó műszaki szempontból sem nevezhető átlagosnak: a Hydractive 3 hidropneumatikus felfüggesztés segítségével az autó hasmagassága szinte minden terepre beállítható, míg a kétliteres közvetlen befecskendezéses HPi benzinmotor, és az automata sebességváltó dinamikus, és kényelmes haladást tesz lehetővé.

 
   
   

Az autó különlegesen jó manőverező képességét a négykerék-kormányzáson kívül az elektronikus kormány változtatható áttétele biztosítja: ez alacsonyabb sebességnél közvetlenebb áttételt biztosít, így kevesebb kormánytekergetéssel úszható meg egy-egy bonyolultabb manőver, míg nagy sebességnél a nagyobb áttétel pontosabb iránytartást eredményez.

A C-Crosser egész biztosan csak tanulmány marad, ugyanakkor több mint valószínű, hogy egyes részleteivel számos későbbi Citroen modellen találkozhatunk majd.