Lancia Thesis: már belülről is látható

2001.09.14. 16:36

 
   
   

A Fiat csoport mostanában csepegtetős módszerrel vezeti be új autóit: Frankfurtban már az új Lancia belső terét is láthatja a közönség. Természetesen a Genfben kívülről már bemutatott újdonság belülről legalább olyan kényelmes, mint amilyen sajátos kívülről. A Lancia már évek óta a Fiat csoport luxusmárkájának szerepét tölti be, ennek megfelelően a belső teret a legfinomabb anyagokkal burkolták: változattól függően Alcantara (ez egy, a Fiat által használt, igen jó minőségű bőr-utánzat), gyapjú, vagy bőr kárpitok, és fa berakások veszik körül az utasokat. Jellemző az autó filozófiájára a két ülést elválasztó kartámasz, amelyen két személy is kényelmesen nyugtathatja egyik megfáradt végtagját, anélkül, hogy zavarnák egymást. Kétségtelenül a Thesis egyik fontos ütőkártyája lehet a helykínálat: elöl is, hátul is királyi dolga van a bent ülőknek. Mivel az egész cégcsoporton belül sincs jelenleg ennél nagyobb jármű, nem is korlátozták a kényelmet a nagyobb típusok kedvéért. A Lanciánál bevallottan arra törekedtek, hogy keleti kényelmet biztosítsanak a Thesis utasainak: csak semmi izgalom, stressz, mintha csak a nappaliban heverészne az utazó. Persze egy nappaliból - és egy modern luxuskocsiból - a tévé sem hiányozhat, igaz, a Thesisben mindössze egy hét hüvelykes kijelzőt bámulhatunk, igaz, ezen nem csak kedvenc műsorunkat nézhetjük, hanem a Fiat CONNECT programja segítségével a telefonáláshoz, zenehallgatáshoz, navigációhoz kapcsolódó beállításokat is itt tehetjük meg.

 
   
   

Természetesen a kényelemhez megfelelő biztonság is tartozik a Thesis esetében. A kisebb modellekhez is elérhető nyolc légzsák mellett számos elektronikus berendezés - blokkolás- és kipörgésgátló, fékerő-határoló, stabilitásellenőrző - igyekszik megóvni a bent ülőket a fizika kegyetlen törvényeitől. Persze a vezetőről sem feledkeztek meg a Lanciánál. Akár fizetett sofőr, akár maga a tulajdonos ül a volánnál, jól jöhet a radarral kombinált tempomat, az esőérzékelős ablaktörlő, a sötétben automatikusan bekapcsoló lámpák, vagy akár a parkolóradar. És a végére egy különlegesség: az álló autó légkondicionálását is megoldották, méghozzá az akkumulátorok lemerítése nélkül: ilyenkor a napfénytetőbe épített napcellák energiája biztosít megfelelő klímát a belső térnek.

 
   
   

A műszaki részletek csak részben ismertek: a Lancia háromféle motorral kínálja majd az autót, 2,4 literes öthengeres 170 lóerős benzinessel, ugyanekkora hengerűrtartalmú 150 lóerős common rail dízelmotorral, a csúcsmodellben pedig a jól ismert 215 lovas háromliteres V6-os teljesít majd szolgálatot. Az autó megjelenését már nem halasztják sokáig, legkésőbb a jövő év elején már a megrendelőknél lehetnek az első példányok.