Clix: a Hyundai sportkocsi-tanulmánya

2001.09.17. 14:07
 
   
   

Az új kupé mellett egy másik érdekes autó is megjelent a koreai cég standján Frankfurtban: a Clix egy sportkupé és egy terepjáró tulajdonságait igyekszik ötvözni. Az autó formája határozottan sportos benyomást kelt, merész íveivel, és éleivel valamelyik nagyobb gyártó standján sem vallana szégyent. A Clix egyetlen, némiképp megkérdőjelezhető formai jellegzetessége az autó elején találkató háromszög alakú nyílás, bár ennek megítélése is ízlés dolga. Ami a műszaki tartalmat illeti, a koreai mérnökök láthatóan mindent beleadtak: az állandó összkerék-hajtás kerek 300 lóerőt vihet az útra, amely az elöl elhelyezett 2,2 literes közvetlen befecskendezéses benzinmotortól származik.

 
   
   

Hogy mégsem a hagyományos értelemben vett sportautóról van szó, azt a sportkocsitól szokatlanul nagy hasmagasság árulja el: így a jármű leginkább egy murvás talajra felkészített ralikocsi benyomását kelti. Tanulmányautóról lévén szó, a tervezők az aktuális divathoz igazodva eljátszottak egy kicsit a tetővel: az átlátszó panelek mozgatásával a Clix kupéból targává, kabrióvá, vagy akár egy sportos kisteherautóvá is formálható, akár néhány másodperc alatt.