A GM leállítja a Camaro/Firebird páros gyártását

2001.09.26. 12:31
 
   
   

Hivatalosan is bejelentették a GM izomautó-sorozatának végét. 2002 őszén leáll a gyártás, és ezzel párhuzamosan a kanadai gyártóüzemet is bezárják, 1.400 munkást téve utcára. A típusok leállításáról korábban is lehetett már tudni, mivel a GM nem kezdett bele az utódmodellek fejlesztésébe, ám a hivatalos bejelentés csak most érkezett. A Pontiac Firebird, és a Chevrolet Camaro bemutatásának 35 éves évfordulójára még bemutattak két, különlegesen felszerelt változatot, ám az alacsony kereslet, és a drága gyártás már megpecsételte a típusok sorsát. A probléma az volt, hogy a korábbi Camaro és Firebird típusok alapjául szolgáló nagy V8-as, hátsókerék-hajtású tömegmodellek gyártása időközben teljesen megszűnt.

 
   
   

Így az eredetileg igen olcsó autók előállítási költségei a többszörösére emelkedtek, és a magasabb árat a célközönségnek számító fiatalabb korosztály nemigen engedhette meg magának: tavaly kevesebb mint 40.000 autót adtak el, szemben az olcsóbban kínált, V6-os motorral is szállított Ford Mustanggal, amely 112.000 darabos eladásával jelenleg a legkelendőbb típus a piacon. Az 1966-ban bemutatott modellekből négy fő változat, és a gyártás befejezéséig nagyjából 6,6 millió példány hagyja el a gyártósorokat. A cég vezetése szerint a típusok gyártása egyelőre "szünetel", ám a legendás nevek újraélesztésének tervéről nem voltak hajlandók nyilatkozni, bár nem valószínű, hogy két ennyire jócsengésű, híres nevet hagyna a cég végleg elporosodni.