Forradalmi motor Angliából

2001.10.01. 14:02
 
   
   

Új távlatokat nyithat a belsőégésű motorok fejlesztésében a Mayflower e3. A dr. Joe Ehrlich által kiötlött konstrukció 40 %-kal kisebb fogyasztást, és 50 %-kal alacsonyabb károsanyag-kibocsátást ígér a hagyományos motorokhoz képest. A megoldás lelke a hajtórúd és a főtengely csapja közt elhelyezett kar, amely elliptikus pályát biztosít a hajtórúd alsó végpontjának, így megváltoztatja a dugattyú mozgását. Így a dugattyú a felső holtpont közelében lelassul, több időt hagyva a lángfront terjedésének, így - főleg magasabb fordulatszámokon - jelentősen növekszik az égési folyamat hatásfoka. A találmány jelentőségét az adja, hogy lehetővé teszi a hajtóanyag jelenleginél jóval hatékonyabb felhasználását a jelenlegi motorkonstrukciók minimális átalakításával, tehát igen olcsón.