A Volkswagen belép a luxusautók piacára

2001.10.12. 08:39
 
   
   

Megjelentek az első hivatalos információk a VW D1 típusról. Az autó formája nem okoz nagy meglepetést: a várakozásoknak megfelelően a Passat modell stíluselemei köszönnek vissza, igaz, a hatalmas méretek, az oldalablakok illetve a lámpák egyedi vonalvezetése és a visszafogottan alkalmazott króm díszítések jóval elegánsabb összhatást kölcsönöznek a D1-nek. Az 5,055 méter hosszú és 1,903 méter széles nagykocsiba a Volkswagen mérnökei mindent beépítettek, ami a jelenlegi műszaki színvonalon lehetséges.

 
   
   

A menetkényelemről elektronikusan vezérelt pneumatikus rugózás gondoskodik, a megfelelő menettulajdonságokat pedig a nagyobb motorú változatokhoz szériában járó négykerék-hajtás biztosítja. A bemutató időpontjában kétféle benzinmotorral lesz megrendelhető a D1, a kisebb változatban 3,2 literes, 241 lóerős V6-os, a nagyobbikban pedig az Audi A8-asból jól ismert hatliteres 420 lóerős W12-es teljesít majd szolgálatot. Nem sokkal később megérkezik a modell igazi különlegessége, az ötliteres V10-es turbódízel motor, amely 313 lóerős teljesítményével és 750 Nm-es legnagyobb nyomatékával jelenleg a legerőteljesebb személyautó-dízelmotorok közé tartozik. Több motorváltozatról egyelőre nem tudni, bár később egy nyolchengeres V vagy W motor megjelenése is várható.

 
   
   

Az autó belső kialakításánál is igyekeztek a legmodernebb megoldásokat felvonultatni. Különleges a 4-Corner Climatronic elnevezésű légkondicionáló, amely huzat nélkül biztosítja a megfelelő hőmérsékletet az autóban. A belső térben természetesen igen jó minőségű anyagokat találunk, emellett az elmaradhatatlan multimédiacsomag is bekerül az autóba, amelynek funkcióit a középkonzolon elhelyezett színes kijelzőn kísérhetjük figyelemmel.

 
   
   

A csomag a felszereltségtől függően tartalmazhat CD-váltós audiorendszert, televíziót, navigációs rendszert, fedélzeti számítógépet és telefont is. A biztonságról sem feledkeztek meg a tervezők, az utasok épségét a nagy karosszéria mellett frontális- és oldallégzsákok, valamint mindkét oldalon függönylégzsák védi. Az autót egyelőre a Volkswagen is D1 néven emlegeti, ám a szalonokba már más néven kerül majd: az új elnevezést a drezdai gyár avatóján, még az idén jelentik be. Az autó forgalmazása a közlemény szerint 2002 tavaszán kezdődik.