Hidraulikus hibridhajtást fejleszt a Ford

2001.10.16. 13:05

 
   
   

Az amerikai gyártó kormányzati segítséggel fejleszti új hajtásrendszerét. Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynökségének (EPA) támogatásával megkezdett munka egy olyan hibrid hajtásrendszer kidolgozására irányul, amelyben a villanymotorok és akkumulátorok helyét a nekik megfelelő hidraulikus elemek veszik át. A Ford szerint amellett, hogy ez a rendszer jobban illeszkedik az Amerikában elterjedt kisteherautókhoz és terepjárókhoz, még jóval olcsóbb is lesz, mint az elektromos változatok. Az ár már csak azért is fontos szempont, mivel így jóval nagyobb tömegben lehet eladni hibridhajtású autókat, ezzel nagyobb mértékben csökkenthető az autók által okozott környezetszennyezés és az ország benzin-igénye is csökkenthető. A hidraulikus hibridhajtás Ford által kiötlött változata elsősorban nagyobb terheléskor - gyorsítás, hegymenet - veszi igénybe a hidraulikus akkumulátorokban felhalmozott energiát, lehetővé téve kisebb, így takarékosabb, és tisztább benzinmotorok alkalmazását azonos méretű járműben. A rendszer fékezéskor képes lesz visszatáplálni az autó mozgási energiájának egy részét a hidraulikus akkumulátorokba, ezzel is csökkentve a veszteségeket. A rendszer kifejlesztésének határidejét egyelőre nem közölték, bár nagyon valószínű, hogy egy-két éven belül elkészül az első prototípus. A Ford első hibrid járműve, amely az Escape modellen alapul, és 2003-tól lesz kapható, ennek ellenére még benzin-elektromos rendszerű lesz.