A jövő héten kezdődő kiállításon a gyémántos márka négy
tanulmányautót mutat be. A járművek a gyártó új formatervezési
irányvonalát és legfrissebb műszaki fejlesztéseit mutatják be.
A legkisebb koncepció-modell az 1,3 literes
motorral és
fokozatmentes automataváltóval felszerelt, nagyjából Opel
Corsa méretű CZ2 lesz, amelynél fő erényként az alacsony
fogyasztást emeli ki a gyártó.
Egy számmal nagyobb a CZ3 Tarmac, amelynél a
sportos összhatásra koncentráltak a tervezők. Az autó mozgatásáról
1,5 literes közvetlen befecskendezéses benzinmotor gondoskodik,
amely a WRC modellből átvett erőátvitel segítségével
mind a négy kereket hajtja.
A harmadik prototípus a SUP névre hallgató
terepjáró. E modell különlegessége, hogy míg az első kerekeket
hagyományos benzinmotor hajtja, addig
hátul mindkét kereket külön villanymotor forgatja. A
megoldás voltaképpen a hibridhajtás egyik változatának fogható fel,
és igen jótékonyan hat a jármű fogyasztására, illetve
károsanyag-kibocsátására. A Renault Scenichez hasonló méretű autót
emellett félautomata sebességváltóval is felszerelték, amely
megszabadítja a vezetőt a kuplungolás fáradalmaitól.
A legnagyobb koncepció a luxuskivitelű Space
Liner, amely nagy méretei ellenére mindössze négy személy számára
biztosít ülőhelyet, viszont minden utasának igen magas szintű
komfortot biztosít. A cég szerint az autó tervezésekor az utasok
kényelme volt a legfontosabb szempont. Ennek megfelelően az ülései
nem csak állíthatók, de
forgathatók is, az ajtók pedig középről nyílnak a beszállás
megkönnyítése érdekében. A gyorsítás és fékezés a kormányon
elhelyezett kapcsolókkal lehetséges, és a teljes műszer- és
irányítóegység könnyen áthelyezhető az egyik oldalról a másikra. A
Mitsubishi szerint a Space Liner működő változatát üzemanyagcellás
hajtás mozgatná.
Ami mind a négy autóban közös, az a Mitsubishitől szokatlan
formaterv. Ha nem látnánk a jellegzetes, három gyémántot formázó
jelvényeket, azt hihetnénk, hogy valamelyik francia gyártó új
modelljeit látjuk. A hasonlatosság különösen CZ2 és a Space Liner
esetében szembetűnő: a két autó akár a Renault műhelyéből is
kikerülhetett volna.