Az Audi mérnökei mind az első, mind a hátsó
világítótesteket újragondolták. Az új első fényszórók tervezésénél
az elsődleges szempont az útfelület minél teljesebb bevilágítása
mellett a szembejövők elvakításának elkerülése volt. Az egyik
fontos újítás nem is annyira új: a kanyarba bevilágító lámpákat a
Citroen egyes régebbi típusain már alkalmazta, az Audinál mindössze
a kivitelezésen változtattak. Kanyarodás közben a különálló
kanyarodó-lámpa mellett a fényszórók világításának irányát is
módosítják, így azok éppen a megfelelő irányba sugározzák fényüket.
Az új rendszerben nincsenek mozgó alkatrészek, a fénypászma irányát
és az általa bevilágított terület nagyságát pedig számos paraméter
- sebesség, kanyarodási szög, csapadék, stb. - figyelembevételével
határozza meg. A rendszer valószínűleg
2003-tól jelenhet meg az Audi sorozatgyártású modelljein,
miután befejeződik a hatósági engedélyezési eljárás.
A rendszer egy későbbi változatának tervei is
készülőben vannak már, ennél már egyenesben is az eddigiektől
eltérően működnének az első lámpák. A jelenlegi egyetlen üzemmód
helyett három különféle világítási formát alkalmaznának. A városban
kisebb távolságra, de szélesebb területre vetítenék fényüket a
fényszórók, országúton a jelenlegi szabványhoz hasonlóan
aszimmetrikus fényt adnának, míg autópályán nagyobb távolságú
szimmetrikus világítást biztosítanának, akár az amerikai szabványú
járművek. Az egyes üzemmódok közti átkapcsolás nem a vezető
feladata lenne, ezt
az autó navigációs rendszerének adatai alapján a rendszer
automatikusan végezné.
Talán az eddigieknél is érdekesebb ötlet a cég által kifejlesztett hátsó lámpatest, amely egyetlen nagy blokkot tartalmaz. A hagyományos lámpák helyett alkalmazott fénykibocsátó diódák több színben, és változtatható intenzitással képesek világítani, így ugyanaz a terület használható tolatólámpaként, indexként, féklámpaként, helyzetjelzőként és ködzáró-fényként is. Természetesen az egyes funkciók egyidejű használatakor a különböző területek más-más színű fénnyel világítanának. A LED technika emellett lehetővé teszi, hogy mindig a fényviszonyoknak megfelelő intenzitással világítsanak az egyes jelzőfények, így nem okozna többé gondot napsütésben észrevenni, hogy az előttünk haladó indexel, ugyanakkor az sem okozhat többé problémát, hogy az előttünk álló jármű féklámpái túlzottan erős fényt bocsátanak ki.