Jövő őszre várható a VW terepjáró

2001.11.09. 11:22

 
   
   

Már több alkalommal közöltünk kémfotókat a Volkswagen terepjárójáról, ám a legújabb fotókon további részletek váltak láthatóvá. A képek tanúsága szerint a - korábban Colorado néven emlegetett - jármű a D1-hez hasonlóan sokat örököl a VW Passat vonalvezetéséből. Időközben számos újabb információmorzsa szivárgott ki az autó műszaki részleteiről is, így egyre teljesebb kép alakul ki a típusról. A MAC - azaz Multi Activity Cruiser - néven emlegetett jármű a VW Transporter következő generációjával épül közös padlólemezre, de ezen kívül aligha lesz más közös pont a két autó közt. A terepjárót a D1-hez hasonlóan a létező összes luxussal felszerelik: a legjobb anyagok a belső térben, tág határok közt állítható magasságú hidropneumatikus rugózás, és nagyteljesítményű motorok jellemzik. Bár felépítése miatt semmiképp sem sorolható a legmasszívabb terepjárók közé, a MAC állandó négykerék-hajtásával és elektronikusan vezérelt önzáró központi differenciálművével, illetve a nagyobb modelleken megtalálható első és hátsó differenciálzárakkal bizonyára terepen sem vall majd szégyent.

 
   
   

A jelenlegi információk szerint négy benzines, és két dízelmotorral tervezik gyártani az autót. A belépőmodellek a jól ismert 2,8 illetve 3,2 literes V6-os benzines, illetve a 2,5 literes 180 lóerős öthengeres turbódízel erőforrásokat kapják. A nagyobb modellekben a Passat W8 280 lóerős motorja, valamint egy W12-es benzinmotor, és a D1-hez kifejlesztett ötliteres, 313 lóerős V10-es dízelmotor teljesít majd szolgálatot. Elképzelhető, hogy később megjelennek a típusnak egyszerűbb, munkára való pick-up, és áruszállító változatai is, ezekbe különböző kisebb PD-TDi motorok kerülhetnek. Ez utóbbiak kivételével minden változatba hatsebességes manuális, vagy automataváltó kerül, ahol az első fokozat elsősorban nehéz terepen lesz használható.

 
   
   

Az eredeti tervek szerint az autó már 2002 nyarán bemutatkozhatna a nagyközönség előtt, de a hírek szerint több kisebb műszaki probléma is nehezíti a tervezők dolgát. Egyrészt számos formai változtatást kellett beiktatni a programba, hogy a típus megfelelően elkülönüljön az azonos alapokra épülő Porsche Cayenne-től, másrészt problémát okozott a V10-es dízelmotor hatalmas nyomatékának átvitele is. Ha beindul a gyártás, a VW MAC-ból évi 80.000 példány készülhet, amelyet 20.000 Porsche változat egészít majd ki.