Megjelent az új Seat Ibiza

2001.11.19. 15:43
 
   
   

Nyolc év után az utolsó csavarig megújul a spanyol kisautó. Az új VW Polo padlólemezére épülő újdonság karosszériája szerencsés keveréke a korábbi típusoknak. Arányaiban a sikeres elődmodellt idézi, az oldalablak ovális vonalvezetése a Leont juttatja eszünkbe, míg az orr formai megoldásai egyértelműen a felújított Arosáról származnak. Az összhatás nem túl forradalmi, de megnyerő, kellően dinamikus, és egyáltalán nem emlékeztet a VW konszern többi kiskategóriás modelljére; inkább az Alfa Romeo 147-essel mutat halvány rokonságot.

 
   
   

Ami az autó praktikus oldalát illeti, a korszellemnek megfelelően hízásnak indult az Ibiza. Elődjénél 77 milliméterrel hosszabb, 58 milliméterrel szélesebb, és 19 milliméterrel magasabb lett. A növekedés elsősorban a hátsó lábtérben hozott érezhető javulást: az utasoknak 58 mm-rel több hely jut, a csomagtér 267 literes térfogata viszont csak 17 literrel több, mint az előd esetében. A belső térben is igyekeztek a tervezők minél sportosabb atmoszférát teremteni, így kerültek a műszerfalra a nagy kerek szellőzők és a hagyományos nagyméretű ikerműszer.

 
   
   

Az autót bemutató sajtóinformációk mindvégig a sportosságra helyezik a hangsúlyt, és meglepő módon a legerősebb változat 130 lóereje 1,9 literes TDi dízelmotorból származik. A csúcsmotor mellett még két 1,9 literes dízeles egység közül választhat a nagyérdemű, a turbós változat 100 lovas, míg a legendásan takarékos SDi 64 lóerő mellé 4,7 literes átlagfogyasztást biztosít. Akad a választékban benzines motor is: a Poloból már jól ismert 1,4 literes 100, illetve 75 lóerős egység, illetve az új 1,2 literes háromhengeres benzines 64 lóerős. Valószínűleg kiegyenlítődik majd a motorválaszték, ha megérkezik a kiemelten sportos élményt nyújtó Cupra változat is, ám erre még várni kell.
Az új Ibiza élő bemutatójára decemberben, a bolognai autókiállításon sor kerül, a forgalmazás pedig valamikor a jövő év elején kezdődik.