Nyolc év után az utolsó csavarig megújul a
spanyol kisautó. Az új VW Polo padlólemezére épülő újdonság
karosszériája szerencsés keveréke a korábbi típusoknak. Arányaiban
a sikeres elődmodellt idézi, az oldalablak ovális vonalvezetése a
Leont juttatja eszünkbe, míg az orr formai megoldásai egyértelműen
a felújított Arosáról származnak. Az összhatás nem túl forradalmi,
de megnyerő, kellően dinamikus, és egyáltalán nem emlékeztet a VW
konszern többi kiskategóriás modelljére; inkább az Alfa Romeo
147-essel mutat halvány rokonságot.
Ami az autó praktikus oldalát illeti, a
korszellemnek megfelelően hízásnak indult az Ibiza. Elődjénél 77
milliméterrel hosszabb, 58 milliméterrel szélesebb, és 19
milliméterrel magasabb lett. A növekedés elsősorban a hátsó
lábtérben hozott érezhető javulást: az utasoknak 58 mm-rel több
hely jut, a csomagtér 267 literes térfogata viszont csak 17
literrel több, mint az előd esetében. A belső térben is igyekeztek
a tervezők minél sportosabb atmoszférát teremteni, így kerültek a
műszerfalra a nagy kerek szellőzők és a hagyományos nagyméretű
ikerműszer.
Az autót bemutató sajtóinformációk mindvégig a
sportosságra helyezik a hangsúlyt, és meglepő módon a legerősebb
változat 130 lóereje 1,9 literes TDi
dízelmotorból származik. A csúcsmotor mellett még két 1,9
literes dízeles egység közül választhat a nagyérdemű, a turbós
változat 100 lovas, míg a legendásan takarékos SDi 64 lóerő mellé
4,7 literes átlagfogyasztást biztosít. Akad a választékban benzines
motor is: a Poloból már jól ismert 1,4 literes 100, illetve 75
lóerős egység, illetve az új 1,2 literes háromhengeres benzines 64
lóerős. Valószínűleg kiegyenlítődik majd a motorválaszték, ha
megérkezik a kiemelten sportos élményt nyújtó Cupra változat is, ám
erre még várni kell.
Az új Ibiza élő bemutatójára decemberben, a bolognai
autókiállításon sor kerül, a forgalmazás pedig valamikor a jövő év
elején kezdődik.