Range Rover: az egymilliárd fontos autó

2001.11.23. 11:59

 
   
   

Minden eddigi modellnél többet költöttek a Land Rover új csúcsmodelljének kifejlesztésére. Wolfgang Reitzle, a Ford luxusautó-márkáit tömörítő P.A.G. első embere beszélt a Range Rover fejlesztési munkáiról, aki abban a furcsa helyzetben van, hogy még előző munkaadójánál, a BMW-nél lehetett tanúja a fejlesztés megindításának. Reitzle szerint az új luxusterepjáró úgy készült, hogy igyekeztek elkerülni minden kompromisszumot: az autó egyedi padlólemezre épül, és olyan műszaki megoldásokat tartalmaz, amelyek eddig csak a legnagyobb luxusautókban voltak megszokottak. "Olyan terepjárót akartunk létrehozni, amely az autópályán ugyanazt a komfortot nyújtja 220 km/h-nál, mint bármelyik luxuslimuzin, ugyanakkor úttalan utakon is megállja a helyét" - mondta Reitzle. A legtöbb pénzt azonban mégsem a különleges műszaki újdonságok, hanem a minőség javítása emésztette fel. Az előző Range Rover a kategória egyik legkevésbé megbízható modellje volt, de az ígéretek szerint ez már a múlté. Reitzle szerint "Sajnos a Range Rovernél a minőség az egyik legfontosabb probléma. Az elmúlt évben sokat fejlődtünk ezen a téren, de még mindig akad javítani való. Az új Range Rover azonban már egy új korszakot jelöl."