Kémfotók a hatos BMW-ről

2001.12.05. 12:34

 
   
   

Kémfotók a hatos BMW-ről 2003-ban érkezik az új bajor kupé. Egy éjszakai tesztelés alkalmával sikerült lefotózni a BMW készülő kétajtós modelljét, amelyet a Jaguar XK8 és a Porsche 911 ellenfelének szánnak. A képeken látható jármű egyértelműen az idén bemutatott hetes BMW formai jegyeit örökli: lekerekített orr, ívelt tetővonal, jellegzetes hátsó lámpák. Időközben a technikáról is számos információ szivárgott ki. A hírek szerint az új hatos különleges, acél-alumínium hibrid vázszerkezetet kap, ahol a szélvédő vonala előtti teherviselő elemek alumíniumból készülnek, míg hátul a hagyományos acéllemez-szerkezeteket találjuk. Ezzel a megoldással jelentős tömegcsökkenés érhető el, ugyanakkor nem rontja jelentősen az autó javíthatóságát, és jóval olcsóbb, mintha az egész karosszéria alumíniumból készülne. Az autó futóműve azonos felépítésű lesz, mint a következő ötös sorozaté, elöl McPherson, hátul több lengőkaros felfüggesztéssel. Az autó stabilitásának javítására a kupéban is alkalmazzák majd a Dynamic Drive nevű aktív kanyarstabilizátort, amely jelentősen csökkenti a karosszéria dölését. A motorválaszték nagyobb része az 5-ösben is használatos Valvetronic vezérlésű és közvetlen befecskendezéses egységek közül kerül ki. Az alapmodellbe a hírek szerint háromliteres 240 lóerős soros hathengeres motor kerül, emellett egy 272 lóerős 3,5 literes és egy 333 lóerős 4,5 literes V8-as beépítéséről is szó esett.

 
   
   

Igazi csemegének ígérkezik az M6-os, amelybe állítólag egy ultrakönnyű ötliteres V10-es motor kerül. Ezt az egységet a BMW F1-es motorokkal foglalkozó részlege fejlesztené, a teljesítménye pedig elérheti az 500 lóerőt is. Az új motorokhoz új váltót is fejleszt a BMW, a hagyományos manuális váltó és a ZF által fejlesztett hatsebességes automata mellett beépítenek egy új, sorosan kapcsolható mechanikus váltót is. A 6-os BMW két változatban készül majd, a kupé 2003-as bemutatóját követően 2004-ben érkezik a kabrió kivitel is.