Bemutatták Lincoln Continental tanulmányt

2002.01.03. 11:49
 
   
   

A Lincoln márka múltját, és jövőjét egyaránt képviseli az új tanulmányautó, amely a márka egyik első próbálkozásává válhat az európai típusok által uralt luxusautó-piac visszahódítására. A Continental tanulmány a legújabb formatervezési irányok, és a múltból felsejlő megoldások elegáns keveréke: letisztult vonalait a tavaly bemutatott Mk. 9 kupétól örökölte, az autó élein végigfutó díszlécek, az ikerlámpás orrkiképzés és az "öngyilkos" rendszerű ajtók azonban a legendás, 60-as évekbeli Continental modelleket idézik, amelyek egyike a Kennedy gyilkosságban is kulcsszerepet kapott. A hatalmas, 5,44 m hosszú, 1,95 m széles, és 1,5 m magas, alumínium és műanyag elemekből felépített karosszéria persze a legmodernebb technikát rejti: A nagyméretű ajtókat villanymotorok mozgatják, a motorházban hatliteres V12-es motor rejtőzik, amely a maga 6000-es fordulatszámon leadott 414 lóerejével és 560 Nm-es nyomatékával (5270-es fordulaton) még a hatsebességes automataváltón keresztül is könnyedén mozgatja az óriást.

 
   
   

Mind a négy kerék kormányzott, a kerekek elfordulási szögét pedig nem csak a kormánykerék elfordítási szöge, de az autó sebessége is befolyásolja. A tervezők különös gondot fordítottak a fékberendezés hatásosságára: elöl 405 mm-es, hátul 395 mm-es hűtött féktárcsákat markolnak a hat- illetve négydugattyús féknyergek, a kézifék pedig elektromos működtetésű. Az autó jövője meglehetősen homályos. Bár a Lincoln szóvivője szerint leképzelhető egy hasonló modell megjelenése, de az új formatervezési irányzat átültetése a gyakorlatba legkorábban az évtized második felében, azaz 2005 után kezdődhet.