Magellan: terepjáró a VW-től

2002.01.08. 12:07

 
   
   

A kombi, a hobbiterepjáró és az egyterű előnyeit próbálja ötvözni a VW detroiti tanulmánya. A hasonló "átmeneti" járműveknek se szeri se száma az utóbbi idők autókiállításain, de a Magellan több szempontból is érdekes. Egyrészt a vízbe lógatott nagylábujj szerepét játssza: a VW eddig nem készített szabadidő-autót, és a közönség tesztelésére a legnagyobb felvevőpiac legnagyobb autós rendezvénye ideális terep lehet, még mielőtt az első szériagyártású terepjárók gyártása megkezdődik. Másrészt a Magellan a VW egy új formatervezési irányvonalát képviseli. Az autó szakít az eddigi jól megszokott sablonokkal, sajátos vonalai láttán előbb jut az ember eszébe valamelyik japán gyártó, mint a legnagyobb európai, persze ha nem nézzük az eddigieknél még hangsúlyosabb, tenyérnyi emblémákat. A Magellan egyébként egy megszokott terepjáróra hasonlít: 4,865 méter hosszú, 1,86 méter széles és 1,62 méter magas és hatalmas, 19 hüvelykes keréktárcsákra szerelt teljes magasságú gumikon fut. A belső térben három üléssorban hat személy számára alakítottak ki megfelelő helyet. Az ülések az aktuális divat szerint szabadon variálhatók. A belső térben a legjobb anyagokat - alcantara, bőr - alkalmazták a tervezők. A motortérben a Passatból már ismert kompakt W8-as motor található, amely 275 lóerős. A vonóerő állandó négykerék-hajtáson keresztül jut a kerekekhez, a megfelelő úttartást a VW új pneumatikus rugózási rendszere biztosítja. Természetesen a Magellan sincs híján a kötelező elektronikus kényelmi eszközöknek, amelyek közül a VW a "GPS to Go" nevű navigációs rendszerre a legbüszkébb, amely szükség esetén néhány mozdulattal ki is vehető az autóból.

 
   
   

A Magellanhoz egy speciális lakókocsit is kifejlesztettek a tervezők, amely formailag jól illik az autóhoz, és álló helyzetben két méterrel meghosszabbítható. Egy másik érdekes ötlet a Magellan tetejére szerelhető áramvonalas doboz, amely leszerelve kisebbfajta csónakként is működik.