Megjelent a középső Lexus terepjáró

2002.01.15. 13:37
 
   
   

Detroitban mutatkozott be a Lexus GX 470. Az új modell jól illeszkedik a cég két régebbi terepjárója, az amerikai mércével mérve kisméretű RX 300 és a Land Cruiser alapú, óriási LX 470 közé. A GX méreteinél fogva még nem túl nagy a rendszeres városi használathoz, de terepen is csaknem teljes értékű megoldást jelent, emellett nagy motorjának teljesítménye több mint elegendő, a V8-as elrendezés pedig kellő presztízst hordoz. Az autó fő egységeinek egy része, így a 235 lóerős, 4,7 literes motor és az állandó összkerék-hajtású erőátvitel az LX 470-ből származik, ám a karosszéria és a futómű teljesen új konstrukció, amely állítólag a Toyota terepjárók következő generációjának alapjául szolgál majd. A GX 470-be mindent beépítettek, ami egy 45.000 dolláros alapárú autónál elvárható. A futóművet és a fékrendszert telezsúfolták elektronikus kisegítő eszközökkel, került bele ABS, kipörgés-gátló, fékerő-elosztó elektronika, fékasszisztens, megcsúszás-gátló és a Toyotánál újonnan kifejlesztett lejtmenet-szabályzó sem hiányzik. A passzív biztonságot első-, oldal- és függönylégzsákokkal növelték a tervezők.

 
   
   

A belső tér kialakítása luxusautóhoz méltó, a kárpitozás bőrből készül, az első ülések állítását villanymotorok végzik, az alapfelszerelés része az automata klímaberendezés és a minőségi audio-rendszer is. A GX 470 európai forgalmazásáról egyelőre nem esett szó, bár valószínű, hogy a Toyota nem hagyja ki a kínálkozó lehetőséget.