Megújul az Alfa 156-os

2002.01.30. 12:04
 
   
   

Négy év, és közel félmillió eladott példány után felfrissítik az Alfa Romeo sikermodelljét. A felújított 156-os külsőre alig különbözik az első szériától, de számos új részletmegoldással, egy új motorral és az eddigieknél is vadabb, GTA jelű csúcsváltozatokkal igyekszik fenntartani a típus népszerűségét.

A legnagyobb újdonság kétségtelenül a JTS elnevezésű közvetlen befecskendezéses benzinmotor, amely egyelőre kétliteres hengerűrtartalommal jelenik meg a kínálatban.

 
   
   

Az új egység minden szempontból felülmúlja elődjét. Legnagyobb teljesítménye 165 lóerő 6400-as percenkénti fordulaton, maximális nyomatéka 206 Nm 3250-es fordulatszámnál és mintegy 10 %-kal takarékosabb elődjénél, átlagfogyasztása mindössze 8,6 liter 100 km-en. Az új motor további előnye, hogy minden eddigi Alfa motornál tisztább üzemű, megfelel a szigorú Euro 4 szabványnak is. A kétliteres benzines mellett a 2,4 literes dízelmotort is átdolgozták egy kissé, így 140 helyett 150 lóerő leadására képes. A motorpaletta többi tagja változatlan marad.

 
   
   

A megújult 156-os biztonsági szempontból is előrelépést jelent az elődmodellhez képest. Az aktív biztonságot a szériafelszerelés részét képező menetstabilizáló elektronika (VDC), és a csúszós úton hasznos vonóerő-határoló (MSR) szolgálja, míg a passzív biztonságot a függönylégzsákok, és a gyermekülések rögzítésére szolgáló Isofix bekötási pontok növelik. Ebbe a körbe sorolhatóak az extrafelszerelésként rendelhető Xenon fényszórók is, amelyek a hagyományos megoldásokhoz képest több mint háromszoros fényerőt biztosítanak. A kényelmi berendezések köre is bővült: a 156-os új, elöl és hátul külön szabályozható automata klímaberendezést, és légminőség-mérővel működtetett szellőzőrendszert kapott, amely nagyvárosi dugókban, vagy kétüteműek mögött haladva automatikusan kapcsol át belső keringetésre. A megújult modellhez emellett esőérzékelős ablaktörlőt, tempomatot, kormányról vezérelhető hi-fi berendezést, fejlett fedélzeti számítógépet, és CONNECT telematikus rendszert is kínál az Alfa Romeo.

 
   
   

Az új sorozat részeként jelenik meg a 3,2 literes 250 lóerős motorral készülő GTA kivitel is, amely 250 km/h-s végsebességével, és 0-ról 100-ra 6,3 másodperces gyorsulásával a kategória leggyorsabb autói közé emeli a 156-ost. Ez a típusváltozat teljes egészében a sportos stílusú autózást szolgálja, ennek érdekében feszesbb beállítású futóművet, közvetlenebb kormányművet, alacsonyabb profilú gumikat és hatásosabb fékeket kapott, mint köznapi társai. Az autót hatsebességes manuális váltóval, és Selespeed típusú szekvenciális váltóval is szállítják.