A Chrysler Amerikára koncentrál

2002.02.01. 11:40

 
   
   

Az amerikai gyártó feladta azt a törekvését, hogy a nemzetközi autópiacok komoly szereplővé váljon. A cég vezérigazgatója, Dieter Zetsche elmondta, hogy a cég jelenlegi vásárlóinak 90 %-a amerikai, így elsősorban az ő igényeiket igyekszenek kielégíteni a jövőben. Ennek ellenére nem mondanak le teljesen a külföldi piacokról sem. "Az amerikai ízléshez igazodó modellek hitünk szerint más piacokon is növelhetik az érdeklődést termékeink iránt." - mondta Zetsche. Ezzel a stratégiával a vezető szerint öt-tíz éven belül akár egymillióval is növelhetik a cég eladásait, anélkül, hogy változna az arány az Amerikában és Európában eladott járművek száma közt. " A következő öt évben hat teljesen új modellünk jelenik meg, mindhárom márkanevünk alatt kettő-kettő, amelyekkel új piaci szegmenseket célzunk meg. Ezek közül hármat Európában is forgalmazunk majd." Valószínűleg az Európába érkező új modellek közt lesz egy könnyű építésű Jeep terepjáró, és a nemrég bemutatott Chrysler Crossfire sportkocsi, amelyet a Mercedes SLK-val együtt a Karmann németországi műhelyében szerelnek össze.