Audi A6 csúcsmodellek Genfben

2002.02.21. 11:09

Március elején mutatkozik be az új RS6 és a nyolchengeres Allroad Quattro. Mindkét modell az A6 sorozat csúcsát képviseli, bár az előbbi inkább jó minőségű aszfalton, míg az utóbbi földúton, vagy könnyebb terepen képes megmutatni valódi képességeit.

 
   
   

Az RS6-os a legerősebb négyajtós szériamodellek mezőnyébe igyekszik befurakodni: a motorházba a jól bevált 4,2 literes V8-as motor két turbófeltöltővel izmosított változata került, amelyből az autó vezetője - ha elég bátor - akár 450 lóerőt, és 560 Nm-es nyomatékot is felszabadíthat. A megdöbbentő teljesítmény számszerűen elsősorban az autó gyorsulásában jelentkezik: 100 km/h sebességre 4,9, 200-ra pedig 18 másodperc alatt gyorsul az RS6. A jármű végsebessége valószínűleg jócskán túlléphetné a 280 km/h-t is, ha az elektronika nem szólna közbe 250-nél, ahogy ez a kategóriában lassan már megszokott. Természetesen a hatalmas teljesítmény útra juttatása sem egyszerű feladat, amelyet a hagyományokhoz híven Quattro rendszerű négykerék-hajtással, kézzel is kapcsolható ötsebességes Tiptronic automata váltóval és a könnyűfém keréktárcsákon feszülő - elöl 255/40 R18-as, hátul pedig 255/35 R19-es méretű - nagy teljesítményű gumikkal oldották meg a mérnökök. A megfelelő úttartásról, és stabilitásról az ültetett, feszes futómű mellett speciális lengéscsillapítók gondoskodnak. A Dynamic Ride Control elnevezésű rendszer lényege, hogy az egyik oldali első és a másik oldali hátsó lengéscsillapítók olajtereit összekötötték, így mind a bólintó, mind a billenő mozgások csökkenthetők. Az RS6-ost limuzin és kombi karosszériával egyaránt készítik majd, az értékezítés beindítására pedig az idén nyáron kerül sor.

 
   
   

A másik új csúcsmodell az Audi Allroad Quattro 4,2 nevet viseli. Ez a modell az Allroad és a 4,2 literes 300 lóerős V8-as motor összeházasításával keletkezett, és szintén kategóriájának egyik legerősebb képviselője. A viszonylag magas építésű négykerék-hajtású kombi a Tiptronic automataváltó ellenére is igen dinamikus, álló helyzetből 7,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége pedig 240 km/h. A jármű hasmagassága a légrugózásnak köszönhetően négy fokozatban állítható, így mind terepen, mind közúton stabilan viselkedik. Az Allroad Quattro 4.2-t gazdag felszereltség jellemzi: minden példányban megtalálható a Sideguard nevű fejmagasságban nyíló oldallégzsák-rendszer, az elektromosan állítható bőrkárpitozású ülések, a fabetétek, a fedélzeti számítógép, a xenon fényszórók, és a gyári riasztórendszer. A típus 2002 nyarától kerül a márkakereskedésekhez.