Március elején mutatkozik be az új RS6 és a nyolchengeres Allroad
Quattro. Mindkét modell az A6 sorozat csúcsát képviseli, bár az előbbi
inkább jó minőségű aszfalton, míg az utóbbi földúton, vagy könnyebb
terepen képes megmutatni valódi képességeit.
Az RS6-os a legerősebb négyajtós szériamodellek
mezőnyébe igyekszik befurakodni: a motorházba a jól bevált 4,2
literes V8-as motor két turbófeltöltővel izmosított változata
került, amelyből az autó vezetője - ha elég bátor - akár 450
lóerőt, és 560 Nm-es nyomatékot is felszabadíthat. A megdöbbentő
teljesítmény számszerűen elsősorban az autó gyorsulásában
jelentkezik:
100 km/h sebességre 4,9, 200-ra pedig 18 másodperc alatt
gyorsul az RS6. A jármű végsebessége valószínűleg jócskán
túlléphetné a 280 km/h-t is, ha az elektronika nem szólna közbe
250-nél, ahogy ez a kategóriában lassan már megszokott.
Természetesen a hatalmas teljesítmény útra juttatása sem egyszerű
feladat, amelyet a hagyományokhoz híven Quattro rendszerű
négykerék-hajtással, kézzel is kapcsolható ötsebességes Tiptronic
automata váltóval és a könnyűfém keréktárcsákon feszülő - elöl
255/40 R18-as, hátul pedig 255/35 R19-es méretű - nagy
teljesítményű gumikkal oldották meg a mérnökök. A megfelelő
úttartásról, és stabilitásról az ültetett, feszes futómű mellett
speciális lengéscsillapítók gondoskodnak. A Dynamic Ride Control
elnevezésű rendszer lényege, hogy
az egyik oldali első és a másik oldali hátsó lengéscsillapítók
olajtereit összekötötték, így mind a bólintó, mind a billenő
mozgások csökkenthetők. Az RS6-ost limuzin és kombi karosszériával
egyaránt készítik majd, az értékezítés beindítására pedig az idén
nyáron kerül sor.
A másik új csúcsmodell az Audi Allroad Quattro 4,2 nevet viseli. Ez a modell az Allroad és a 4,2 literes 300 lóerős V8-as motor összeházasításával keletkezett, és szintén kategóriájának egyik legerősebb képviselője. A viszonylag magas építésű négykerék-hajtású kombi a Tiptronic automataváltó ellenére is igen dinamikus, álló helyzetből 7,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége pedig 240 km/h. A jármű hasmagassága a légrugózásnak köszönhetően négy fokozatban állítható, így mind terepen, mind közúton stabilan viselkedik. Az Allroad Quattro 4.2-t gazdag felszereltség jellemzi: minden példányban megtalálható a Sideguard nevű fejmagasságban nyíló oldallégzsák-rendszer, az elektromosan állítható bőrkárpitozású ülések, a fabetétek, a fedélzeti számítógép, a xenon fényszórók, és a gyári riasztórendszer. A típus 2002 nyarától kerül a márkakereskedésekhez.