Újabb kalandjármű a Volvótól

2002.03.07. 11:27

 
   
   

ACC2 néven mutatta be a svéd gyártó legújabb tanulmányautóját. Az újabb Adventure Concept Car (szabad fordításban Kalandtanulmány) második kiadása korántsem olyan forradalmi, mint az XC90 azonos nevű előképe. Az autó gyakorlatilag egy átalakított V70 XC, amelyet számos érdekes részletmegoldással tettek még izgalmasabbá. Az ACC2-t első látásra a különleges, nagy fényerejű fényszóró-egységek és a kiszélesített sárvédő-ívek alatt helyet foglaló, defektmentes Michelin abroncsokkal felszerelt 18 hüvelykes kerekek különböztetik meg a széria V70-estől.

 
   
   

Az autó belső teréhez jóval bátrabban nyúltak a tervezők: a kormány és a műszerfal anyagai és kialakítása hideg, letisztult hatást keltenek, amelyet a kormánykerék íve, az ülések kárpitjai és az ajtóbetétek törnek meg meleg, természetes színeikkel. A középen húzódó masszív alumínium doboznak köszönhetően az autóban csak négy személy számára van hely, de cserébe minden utast négypontos biztonsági öv rögzít a sportos kialakítású ülésekbe. Érdekes megoldás, hogy a fontos funkciókat ellátó kapcsolókat és a fontosabb biztonsági felszereléseket narancssárga színnel emelték ki, ami igen feltűnő a fémes színű felületeken. Az ACC2 igazi különlegessége azonban a már említett középső dobozban rejtőzik, ahol három dokkoló egység kapott helyet: az egyikbe fényképezőgépet, a másikba digitális filmfelvevőt, a harmadikba pedig digitális titkárt (PDA) illeszthetünk. Ez utóbbit a Hewlett-Packarddal közösen fejlesztette ki a Volvo, és azon felül, hogy beépített műholdas helymeghatározó szerkezetet és GPRS képes mobiltelefont tartalmaz, képes az autó bizonyos rendszereivel együttműködni. A középső alagút emellett MP3 lejátszót, DVD lejátszót, egy termoszt és négy sárga napszemüveget is tartalmaz. Mint az a felszerelésekből talán már ki is derült, az ACC2-t elsősorban hideg időben, havas utakon való használatra találták ki a Volvo mérnökei, és ehhez kapcsolódik az autó néhány szolgáltatása is: a PDA-n keresztül például egyetlen hangutasítással megkereshető az internet segítségével a legközelebbi használható sípálya, lekérdezhető a várható időjárás, és a hóban való elakadás esetén SOS üzenet is küldhető. Emellett az autó hidegben előmelegíti magát, így a didergő utasok hamarabb felmelegedhetnek.

 
   
   

Az ACC2 műszaki megoldásai már ismerősek lehetnek a Volvo korábbi modelljeiből: a motortérben az ismert 2,5 literes öthengeres turbómotor 300 lóerős változata kapott helyet, amely 400 Nm-es nyomatékát hatsebességes szekvenciálisan kapcsolható váltón és elektronikus vezérlésű négykerék-hajtáson keresztül juttatja el a kerekekig. Emellett az autó megkapta a PCC tanulmányban bemutatott FOUR-C fantázianevű aktív lengéscsillapító-rendszert, amely kényelmes, ugyanakkor stabil útfekvést biztosít a nagy kombi számára.