Európában nem túl ismert, de jobboldalon vezető
országokban csak "Godzilla"-ként emlegetik a Nissan Skyline GT-R-t,
ami a világ egyik legkomolyabb sportautója, melyből nem kevés 1000
lóerő fölé tuningolt változat fut. Az idén leváltásra kerülő,
rettentő agresszív külsejű és futású R-34-es utódja a Skyline név
elhagyásával már csak GT-R névre hallgató, Tokióban bemutatott
kupé, Makato Yamane tervező keze munkája lesz.
Mivel az eredeti RB26DETT hathengeres biturbó
motornak az új környezetvédelmi előírások miatt mennie kellett, egy
új fejlesztésű, szintén két turbófeltöltővel szerelt V8-as hajtja
majd az új autót, de keringenek pletykák kompresszor és turbó
kombinációjáról is.
Megpróbáltak könnyíteni a karosszéria
szerkezetén, ennek érdekében sok szénszálas anyagot és alumíniumot
használtak. A négykerékhajtás marad, de kevésbé lesz
hardcore-jellegű az autó: a nem annyira vad, de futurisztikusabb
formájú változatot az egész világon értékesítik majd, és remélik,
hogy akár a klasszikus - Porsche, Ferrari - sportkocsik vásárlóit
is sikerül meghódítani.
Az autó értékesítése valószínűleg 2004-ben
kezdődik.