Sportos Renault Clio változatok

2002.03.21. 12:12

 
   
   

A Clio Sport új változatával és egy Super 1600-as versenyautóval bővült a megvásárolható Renault kisautók sora. A Sport SE változatot a sebesség megszállottjainak és amatőr N csoportos versenyzőknek ajánlja a francia cég: a jól ismert 172 lóerős modellt, amely eddig is a kategória leggyorsabbjai közé tartozott, 80 kg-nyi súlyfeleslegtől szabadították meg, ezen felül áthangolták a felfüggesztést és néhány új kiegészítővel látták el. Így az SE első lökhárítójának aljára egy rugalmas légterelő került, megváltozott a hátsó tetőspoiler alakja és a belső térben is elhelyeztek néhány kék betétet. A legfontosabb változtatásokat azonban a futóművön hajtották végre: az új rugókkal 3 mm-rel alacsonyabb lett az autó hasmagassága, és megnőtt a nyomtáv is, elöl 2, hátul egy cm-rel.

 
   
   

A súlycsökkenést az extrafelszerelések eltávolításával érték el: az SE-ből hiányzik a légkondicionáló, az oldallégzsákok, az ABS, a xenon fényszórók, az első utasülés alatti rakodórekesz, valamint vékonyabbra cserélték az első és oldalsó üvegeket. Az eredmény az autó gyorsulásában jelentkezik: a Clio Sport SE 7 másodpercen belül képes elérni a 100 km/h sebességet.

 
   
   

A cég másik újdonsága a Clio Kit Car Super 1600, amelyet 2002 áprilisában homologizálnak az FIA Super 1600 sorozat szabályai szerint. Az autó a Clio 1,6 16V modellen alapul, de az eredeti 110 helyett 220 lóerős motorral, csupasz belső térrel, aszfaltra és murvára való versenyfutóművekkel és nagyobb átmérőjű tárcsafékekkel, differenciálzárral és a legfrissebb szabályoknak megfelelő bukókerettel szállítják. Az autó már az idén rajthoz áll majd a Rali VB. fontosabb futamain. Az érdeklődők 105.000 eurós áron juthatnak hozzá az aszfaltra való alapváltozathoz, a murvás pályára való alkatrészek pedig további 16.000 euróval növelik az árat.