Az Audi a BMW babérjaira tör

2002.04.12. 11:58

 
   
   

Több mint 200.000 autót szeretne eladni az Audi Amerikában. A cég hosszútávú célja az, hogy eladási számaiban megelőzze a BMW-t, amely jelenleg a szegmens legkeresettebb márkája a tengeren túl. Az Audi amerikai képviseletének alelnöke szerint a márka már most is felveszi a versenyt a Mercedessel és a Lexussal, de a BMW befogásához új modellekre lesz szükség. A gyártó állítólag mindent megtesz a siker érdekében: 2002 és 2006 között 11,5 milliárd eurót költenek új modellek fejlesztésére, ami az előző öt év 8,96 milliárdos fejlesztési költségeihez képest jelentős növekedés. A BMW persze még jóval az Audi előtt jár: az első negyedévben a bajorok 54.392 autót adtak el az Egyesült Államokban, míg a négykarikás autókból összesen 20.052 darab fogyott. Elemzők szerint az Audi elképzelésével egyetlen baj van: a BMW sem ül a babérjain, és mire az Audi eléri az áhított 200.000-es eladási mennyiséget éves szinten, addigra a BMW akár ennek a másféleszeresét is képes lehet értékesíteni.